ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"הפגין אומץ"

בנו של דוברו של פוטין הצטרף לוגנר בזהות בדויה

בנו בן ה-33 של דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר שהוא לחם בקבוצת שכירי החרב של וגנר באוקראינה במשך כמעט שישה חודשים. ניקולאי פסקוב אמר "זו הייתה חובתי, לא יכולתי לשבת בצד ולצפות איך חברים ואחרים הולכים לשם"

בנו של דוברו של פוטין הצטרף לוגנר בזהות בדויה
ניקולאי פסקוב (משמאל) צילום: צילום מסך

כח וגנר, הצבא הפרטי של פוטין הידוע לשמצה, גייס אסירים רוצחים, שודדים, עברייני צעצוע, חוליגנים, וכל מי שרצה להצטרף ללחימה נגד אוקראינה, יש לו רקורד בינלאומי של פשעי מלחמה לכאורה והתעללות באוקראינה.

הכח גייס אלפי אסירים מבתי הכלא לאחר שספג אבדות כבדות. בנו של דוברו של פוטין טוען כי שירת בכח, ה-BBC דיווח כי הערוץ לא הצליח לאמת את טענתו לגבי שירותו בוגנר.

ניקולאי פסקוב

נדיר שחבר מהאליטה הרוסית נבחר להצטרף לקבוצה, רבים יצאו לחו"ל כדי להימנע מגיוס לצבא הסדיר. אך ניקולאי פסקוב הידוע גם בשם ניקולאי צ'ולס, דובר אנגלית שוטפת, לאחר שבילה מספר שנים כנער בלונדון. הוא עבד ככתב עבור ערוץ השידור הממלכתי הרוסי RT.

גם הוא וגם אביו תחת סנקציות אמריקאיות. בראיון ליומון הפרו-קרמלין Komsomolskaya Pravda, הוא אמר שזו הייתה החלטה שלו להצטרף לוגנר, אבל הוא לא ידע איך לעשות את זה, "אז הייתי צריך לפנות לאבא שלי, והוא עזר לי עם זה".

הוא אמר שהוא השתמש בתעודת זהות בדויה כדי שחברי וגנר לא יידעו על קשריו בקרמלין. הוא לא חשף את השם איתו השתמש, לדבריו, ייתכן שהוא יצטרך להשתמש בו שוב. עשרות אלפי גברים נמלטו מרוסיה בספטמבר האחרון כדי להימנע מגיוס, לאחר שהנשיא ולדימיר פוטין הכריז על "גיוס חלקי", אך פסקוב ג'וניור לא נמלט.

ניקולאי פסקוב לא חשף היכן בדיוק שירת במה שרוסיה מכנה "המבצע הצבאי המיוחד" שלה באוקראינה. בראיון לתקשורת הרוסית, מפקד וגנר יבגני פריגוז'ין מסר פרטים נוספים.

"לאחר שהצטרף לקבוצה עם מסמכים מזויפים", הוא אמר, בנו של פסקוב עבר קורס הכשרה בן שלושה שבועות. "לאחר מכן, כשעזב ללוהנסק, היה צורך להרחיב את גדוד התותחנים המשולב, והוא נשלח להצטרף לצוות משגרי רקטות", אמר פריגוז'ין והוסיף כי הוא "הפגין אומץ וגבורה כמו כל האחרים".

כח וגנר ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד