י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
במקום שתקבל מזונות

האישה תעביר לבעלה אלפי שקלים וזו הסיבה

האישה תעביר לבעלה לשעבר אלפי שקלים מדי חודש בשל קנסות אותם צברה על הפרת הסדרי השהייה בינו לבין ילדיו. עד שיוחזר החוב - לא יועברו לה דמי מזונות

האישה תעביר לבעלה אלפי שקלים וזו הסיבה
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

לפתחם של בתי המשפט לענייני משפחה מגיעים לא אחת סכסוכי גירושים מורכבים וסבוכים, כאשר בקשים שבהם, אלה המערבים מקרים של ניכור הורי, מגלים השופטים אפס סלחנות. כך ארע בסכסוך גירושין חריף שפרץ בין בני זוג, במסגרתו מנעה האם, לאורך כשנתיים, כל מגע וקשר בין בעלה לשעבר לילדיהם.

לדברי עו"ד לירית אביטל בר נתן, בעקבות סכסוך הגירושין שפרץ ביניהם, עזבה האישה את הבית, ללא כל התרעה, ועברה להתגורר עם הילדים בעיר אחרת, בכתובת שאינה ידועה לאב. בנוסף, שלפה האישה את ילדיה מהמוסדות בהם התחנכו, והעבירה אותם למוסדות חינוך בסמוך לכתובתה החדשה – כל זאת, ללא כל דיון או אישור מבית המשפט.

הליכי הגירושים בין בני הזוג, שכללו תביעת משמורת, תביעת מזונות ותביעת רכוש, נמשכו לאורך תקופה ארוכה. במסגרת ההליכים, ניתנה על ידי בית המשפט החלטה, המאמצת את המלצת פקידת הסעד, ולפיה הסדרי השהות בין האב לילדיו יתקיימו פעמיים בשבוע, בשעות אחר הצהריים, ובנוסף, בימים שבהם לא יתקיים מפגש, תתקיים ביניהם שיחת טלפון בשעות הערב המוקדמות.

אילוסטרציה. צילום: אנספלש.

לדברי עו"ד אביטל בר נתן, חרף החלטה מפורשת זו, הפרה האם, לאורך כשנה תמימה, את הסדרי השהייה שנקבעו בין האב לילדיו, ומנעה לחלוטין כל מפגש ביניהם. האם גם סיכלה את שיחת הטלפון היומית שנקבעה בין האב לילדים, ובמקביל הגישה בקשות רבות לבית המשפט, בניסיון לבטל את הסדרי השהייה שנקבעו לאב.

בעקבות סיכול הסדרי השהייה, וקטיעת היחסים בין האב לילדיו, הגישה עו"ד אביטל בר נתן מספר בקשות דחופות, ובהן ביקשה מבית המשפט לקנוס את האם בגין כל הפרה והפרה של החלטותיו.

בבקשות טענה עו"ד אביטל בר נתן, כי איש מהגורמים המקצועיים המוסמכים אינו יודע לאן נטלה האם את הילדים, ופעולתה זו גרמה לנתק מוחלט בינם לבין אביהם.

כמו כן, טענה עו"ד אביטל בר נתן, שפעולת האם גרמה גם לנתק בין הילדים לחבריהם הקרובים, ובינם לבין קרובי משפחתם מצד הבעל. בנוסף, נטען, כי על אף שהאב רכש לילדים טלפון נייד לצורך קיום שיחות עימו, ועל אף שתיאם מראש מועדים לשיחות ביניהם, בכל פעם שניסה להתקשר אליהם, הטלפון היה מנותק.

בית המשפט לענייני משפחה נעתר לבקשותיה של עו"ד אביטל בר נתן ופסק, כי האישה תיקנס מעתה ואילך ב-1,000 שקלים, בגין כל מפגש בין האב לילדיו שיסוכל על ידה. כמו כן, יוטלו עליה קנסות בסך 500 שקלים, בגין כל שיחת טלפון ביניהם, שאותה תימנע. בית המשפט גם קבע, כי הקנסות עצמם, ינוכו מתשלום המזונות החודשיים שבהם חייב האב.

אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה.

אך גם חרף האיום בקנסות, לא חדלה האם ממעשיה, והמשיכה לסכל את הסדרי השהייה בין האב לילדיו. בנוסף, ניסתה האם למנוע, בכל כוחה, את שיחות הטלפון ביניהם, ורבות מהן אכן סוכלו.

כתוצאה מכך, חוב הקנסות של האישה כלפי האב תפח במידה כה משמעותית, עד שבמקום לקבל ממנו דמי מזונות חודשיים בסך אלפי שקלים, נגזר עליה לשלם לו אלפי שקלים בכל חודש.

בית המשפט גם החליט, כי מעתה ואילך הילדים ישהו אצל שני ההורים במסגרת משמורת משותפת, ועל כן גם סכום המזונות שבהם יחויב האב יופחת בצורה משמעותית.

ניכור הורי אלפי שקלים תשלום מזונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד