י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
10 חודשים אחרי

לאחר מאמצים: אותרה גופת חייל יהודי שנהרג בקרבות חרקיב

חייל יהודי ביקש לפני שהלך לצבא - שאם יקרה משהו, שיקברו אותו על יד אמו בבית העלמין היהודי בעיר חרקיב באוקראינה | שורת גורמים חברו יחד לאתר את גופתו | רב העיר והקהילה היהודית ליוו אותו בהלוויה מצומצמת

לאחר מאמצים: אותרה גופת חייל יהודי שנהרג בקרבות חרקיב
גופת החייל שאותרה צילום: באדיבות המצלם

לפני עשרה חדשים, בכפר טרנובה שבמחוז חרקיב, נהרג חייל יהודי בקרבות הדמים של המלחמה באוקראינה. לפני מספר ימים, לאחר חיפושים רבים, נמצאה גופתו. בחודשים הראשונים, האיזור בו נפל בקרב, היה תחת כיבוש רוסי ולא הייתה אפשרות להגיע אליו.

למסע החיפושים התאחדו יחד השירות החשאי, הצבא וגורמים נוספים. לבסוף, לאחר התאמת ד.נ.א מהמשפחה, התאפשרה מלאכת הזיהוי. החייל היה בן 45 בפטירתו.

לאחר מאמצים כבירים, הובאה גופתו לקבורה יהודית על ידי רבה של העיר חרקוב ושליח חב"ד, הרב משה מוסקוביץ' והקהילה היהודית בחרקיב.

הרבנית מוסקוביץ, רעייתו של הרב מוסקביץ, מספרת כי "החייל ביקש לפני שהלך לצבא - לערך לפני שנה, שאם יקרה משהו, הוא רוצה להיות קבור על יד אמו בבית הקברות היהודי, וכך עשינו".

מסע האיתור של החייל, הינו חלק מפעילותו של הרב מוסקוביץ בצל המלחמה הבלתי פוסקת. "לצדו של הרב מוסקוביץ פועלים עשרות רבנים ושלוחי חב"ד הפזורים בכל רחבי אוקראינה ופועלים ללא הפסקה לרווחת יהודי המדינה", אומרים ב-JRNU - מוקד ההצלה של חב"ד באוקראינה, "מאז המלחמה, הפעילות השוטפת, תחת אש, הפכה למאתגרת הרבה יותר".

מלחמת אוקראינה רוסיה חרקוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד