כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

איך בוחרים מזרן?

לשאלה איך בוחרים מזרן, קיבלנו מספר טיפים שלבטח יעזרו גם לכם

איך בוחרים מזרן?
מזרנים צילום: iStock

פעם בכמה שנים, כאשר אנו מחליטים שהגיע הזמן להחליף את המזרן הישן, אנו מתלבטים בשאלה החשובה: "איך בוחרים מזרן? האם לבחור הפעם מזרן קפיצים? אולי ללכת על מזרן ספוג? האם לשלב איתו שכבת לטקס או שעדיף בכלל שכבת ויסקו?

במקרה זה העדפנו לקבל כמה טיפים מהמומחים של אתר "רק מזרנים".

אז לשאלה איך בוחרים מזרן, קיבלנו מספר טיפים שלבטח יעזרו גם לכם:

גודל המזרן

גודל מזרן לא נבחר לפי גודל המיטה כי אם להיפך. כמובן שאם אתם רוכשים רק מזרן ומשאירים את המיטה הישנה, יש להתאים את המזרן החדש לגודל המיטה הקיים, אבל, אם המיטה שלכם בגודל 140/190 מומלץ לכם להגדיל גם אותה. בעבר לא היה נהוג לחרוג מגודל מזרן סטנדרטי אולם כיום מידת מזרן של 160/200 נחשבת שכיחה מאוד ואפילו מומלצת. עוד סיבה לרכוש מזרן רחב היא "הפלישה הלילית" של הזאטוטים הקטנים אליכם למיטה.

סוג המזרן

בשלב השני, עלינו להחליט איזה סוג של מזרן אנו רוצים. מזרנים נחלקים ברובם ל-2 סוגים עיקריים: מזרנים עם קפיצים או מזרנים אורטופדיים  ללא קפיצים. לאחר ההחלטה הנ"ל צמצמנו את המבחר כמעט בחצי. בחירה זו לא קובעת את איכות המזרן שעליו תשנו אלה רק את "ההרגשה" שתהיה לכם עליו. מזרני קפיצים גם כן נחלקים ל-2 תת קטגוריות נוספות: מזרני קפיצים רגילים ומזרנים עם קפיצים מבודדים. התת קטגוריה האחרונה, מומלצת יותר.

שכבת לטקס / שכבת ויסקו

בשלב השלישי עלינו להחליט ממה תהיה עשויה השכבה העליונה של המזרן. במקרה זה האפשרויות שעומדות לפנינו הם שלושה בלבד?: ספוג, לטקס או ויסקו.

לטקס הוא סוג של גומי טבעי (מופק מעץ הגומי) המעניק לשוכב על המזרן תחושה של קפיציות. הלטקס מומלץ לסובלים מאלרגיות ונחשב טבעי יותר.

הויסקו הוא חומר מיוחד אשר פותח במיוחד עבור סוכנות החלל האמריקאית ובעשור האחרון נעשה בו שימוש בעולם השינה (מזרנים וכריות) , זהו חומר שמתאים את עצמו לצורת גופו של השוכב וכך מאפשר תמיכה שווה בכל אזורי הגוף. התחושה היא קצת קשיחה בשניות הראשונות אולם מיד מורגשת מין "שקיעה" בתוך המזרן (רק בחלקו העליון של המזרן) ובגלל זה קיבל הויסקו את שמו "ספוג עצל".

מאחר וספוג אתם יודעים מה הוא, אנו ממליצים לכם לבחור שכבת ויסקו או שכבת לטקס בלבד.

בחירת דרגת קושי

תזכרו שלא תמיד מזרן הקשה הוא מזרן טוב! כל אחד בוחר את המזרן לפי הקשיות המתאימה לו ובעיקר לפי סגנון השינה שלו. אלה שרגילים לישון על הבטן יבחרו מזרן קשיח יותר, אלא שרגילים לישון על הגב יבחרו מזרן בינוני ואלה שרגילים לישון על הצד, ילכו על מזרן רך.

מזרן אחד עם שתי דרגות קושי - אם אתם לא ישנים לבד על המזרן אלא עם בן/ת זוג, כדאי להתחשב גם ברצונותיו שלו. כיום ישנה אפשרות לבחור מזרן עם דרגת קושי אחת לבן הזוג ודרגת קושי אחרת לבת הזוג וזהו, נגמרו ההתלבטויות.

מחיר המזרן

כמו בכל מוצר, גם כאן לא כל היקר ביותר הוא הטוב ביותר. ישנם חברות ידועות ומוכרות המוכרות מזרנים, חברות שמפרסמות את מוצריהם בטלוויזיה ובקיצור: מוציאות כסף רב על פרסום. אולם רצוי מאוד לבדוק טוב טוב את מוצריהם. אם החברה מוציאה כל כך הרבה כסף על פרסומות היא חייבת לחסוך איפה שהוא וזה לא אומר שאם המזרן עולה 7,000 ש"ח הוא תמיד שווה את זה... אנו ממליצים להשקיע על מזרן בין 2500 ל-4500 למזרן במידה סטנדרטית של 190/140. כמובן שאם תבחרו מזרן גדול יותר, תשלמו יותר.

יצרני מזרנים

כאמור, לא רוכשים מזרנים מחברה לא מוכרת! חברות לא מוכרות קמות ונופלות כל הזמן. מזרנים רצוי לרכוש רק מיצרן ותיק אשר עומד אחרי תוצרתו ונותן שירות ואחריות לאורך שנים. חברת רק מזרנים משווקת מזרנים של מעל 15 יצרני מזרנים, מה שבטוח, להם לא ממש משנה איזה חברה תרכשו, הם הרי מוכרים את רובם.

אחריות המזרן

רוב יצרני המזרנים מעניקים לרוכש 10 שנות אחריות על מזרן שנרכש (לדוגמא עמינח, סילי, סימונס ועוד). חברת פולירון מעניקה לרוכש 15 שנות אחריות על כל מזרניה, חברת מנדלבוים מעניקה 18 שנות אחריות  וחברת קינג דיויד מעניקה 20 שנות אחריות על חלק מהמזרנים שלה. חברה שנותנת הרבה שנות אחריות מאמינה במוצריה ולא מפחדת "לקחת אחריות".

ניסיון של המזרן אצלכם בבית

כן, זה נשמע מוזר, יצרני מזרנים רבים מתנגדים לכך אולי מספר חנויות ואתרי אינטרנט המכבדים את עצמם מעניקים לרוכש דרכם 14 לילות ניסיון ואפילו 30 לילות ניסיון על מזרן שתרכשו דרכם, אצלכם בבית! לא מרוצים, קחו מזרן אחר או קבלו את כספיכם בחזרה.

משהו קטן לפני סיום, כאשר אתם מסתובבים בחנויות שמוכרות מזרנים, אתם יושבים/שוכבים על כמה מזרנים ואמורים לקבל החלטה. יש הבדל גדול בין ישיבה על מזרנים לבין שכיבה עליהם! כאשר יושבים על מזרן קפיצים, תמיד נרגיש שהמזרן "יותר נוח" מאשר נשב על מזרנים אורטופדיים ללא קפיצים. מזרנים אורטופדיים ללא קפיצים הינם מזרנים עם ליבת מזרן קשיחה ושכבה עליונה רכה. שכבה זו מורגשת רק בשכיבה וכאשר מנסים  את המזרן תוך כדי ישיבה בלבד, המזרן יראה לכם קשיח מידי, וזאת טעות.

מקווים שעזרנו בשאלה איך בוחרים מזרן ומאחלים לכם הצלחה ברכישת המזרן הבא שלכם. למידע מקצועי נוסף, המלצות על מזרנים ורכישת מזרן חדש, בקרו באתר "רק מזרנים".

מזרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד