י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
"אין לי אף אחד"

שורדת השואה מת"א שתרמה שטיבל במאה שערים הלכה לעולמה

שורדת השואה האישה החשובה מרת דובל'ה שטרן ע"ה שהייתה גלמודה ללא משפחה אך עם שמחת חיים מיוחדת. התגוררה ברחוב אחד העם בתל אביב אך הייתה כאחת מבנות משפחת גריינמן ברחוב וולפסון בבני ברק. רבים הגיעו ללוותה היום בדרכה האחרונה

שורדת השואה מת"א שתרמה שטיבל במאה שערים הלכה לעולמה
אילוסטרציה צילום: unsplash

ברוך דיין האמת: הלילה הלכה לעולמה בשיבה טובה האישה החשובה מרת דובה (דובל'ה) שטרן ע"ה מרחוב אחד העם בתל אביב - ניצולת שואה, גלמודה ללא קרובי משפחה והיא בת 92. 

מרת דובל'ה שטרן ע"ה אוד מוצל מאש נולדה בוורשה בפולין, היא נישאה לבעלה  ר' טוביה היא הניחה מאחוריה את חוויות השואה שעברה. כל שרצתה היה לבנות דור חדש של ילדים יהודיים. אולם הדבר לא נסתייע. מעולם לא היו לה ילדים. אף על פי כן, חדוות החיים של דובל'ה לא שככה אף פעם. היא תמיד מצאה דרכים למלא את חייה בשמחה, נתנה מעצמה ופיזרה אושר ושמחה בכל אשר הלכה.

בעיר בני ברק הייתה מוכרת כאחת מבני משפת הגאון רבי שמר'ל גריינמן זצ"ל שם הייתה מגיעה לשבתות והייתה קשורה לבתה הרבנית שיקובצקי ע"ה. 

בעיר מגוריה תל אביב ברחוב אחד העם, הייתה קשורה למשפחת דירנפלד מחסידות בעלזא, בירושלים תרמה בשטיבלא'ך מאה שערים בירושלים את 'ר' טוביס שטיבל' לעילוי נשמת בעלה ר' טוביה אליעזר ז"ל וניצב עד היום כאחד מחדרי השטיבל. כך גם באשדוד, ניצב לו בית כנסת נוסף. "בית פייגה דובה" שתרמה. 

אחד ממכריה מספר ל'בחדרי חרדים' היא תמיד הייתה מברכת "כוח ומוח בלב שמח" וציטטה משפטים מהזוהר. הייתה רבנית צדקנית שהייתה השראה לשמחת חיים, ומשמחת לבבות חולים ונדכאים בבתי החולים. לצד זאת נלחמה נגד ניתוחי מתים בבתי החולים השונים. 

היא הייתה מסתובבת בבתי חולים או במעון הורים, מאכילה חולים, מחייכת לאישה קשישה, מפזרת חיוכים ואור, נותנת לאחרים בכל אשר תלך ותמיד אמרה "אין לי אף אחד, אף אחד חוץ מאבי שבשמים".

למגינת לב היא נפטרה גלמודה ללא משפחה כלל וכלל ורבים באו ללוותה כמת מצווה. 

בהלוויתה שיצאה הבוקר מבית הכנסת שבבית הגר"ש גריינמן זצ"ל ברחוב וולפסון 8 בבני ברק היא הובאה למנוחות כשקהל רב בא ללוותה בדרכה האחרונה עלי אדמות.

תהא נשמתה צרורה בצורר החיים.

שואה מת מצווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}