י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

וְיִכּוֹן בְּחֶסֶד כִּסְאֶךָ • המדריך לעיצוב שולחן החג

ראש השנה בפתח, סוכות מיד אחריו, ואתם עורכים שוב ושוב את שולחן החג המפואר • 'פעמית סטור' מעניקה טיפים קטנים אך חשובים לשיפור מראה השולחן וליצירת אווירה חגיגית ומרוממת • מפות, מפיות, ראנרים, עיצובים, נרות ושימוש בפריטים • מה חיוני, מה מותר ומה מיותר?

וְיִכּוֹן בְּחֶסֶד כִּסְאֶךָ • המדריך לעיצוב שולחן החג
אורן שלו

,

סגנונות עיצוב:,
השולחן האלגנטי:
ניגוד בין צבעים בהירים, עדינים ורגועים אל מול חומים כהים ואפור גרפיט יכולים ליצור שולחן דרמטי חגיגי ומיוחד: מפה לבנה כשבמרכזה מונח ראנר עשיר בגוונים חומים וזהובים, צלחות לבנות עם כלי הגשה בגוונים חמים ועדינים, פמוטות בגוון ענבר וכוסות בזכוכית בגוון מעושן.

השולחן המהודר:
שולחן מהודר במיוחד נערוך עם כלים לבנים מעוטרים בפסי כסף, קערת הגשה גדולה במרכז השולחן, וכלי הגשה משולבים בפס מתכת כסופה בוהקת. מפה לבנה עם מפיות וחבקים תואמים ישלימו את המראה החגיגי.

השולחן הלבן:
גם כשעורכים את כל השולחן בכלים לבנים ובמפה צחורה ניתן ליצור שולחן מעניין בעזרת שילובים בין כלי הגשה בגבהים שונים – קערות עמוקות ושטוחות, צלחות או קערות על רגל – וכלים בטקסטורת שונות.



,

מפות, מפיות וראנרים:,
* אלו שלושת האלמנטים החשובים הגורמים לאווירה חגיגית. יש הבוחרים מפית וממנה יוצאים לצבעים הנבחרים. לדוגמא: מפית בצבע שמנת עם הדפסים עדינים של כסף או זהב, פרחים או דוגמאות אבסטרקטיות בצבע בהיר נוסף, נבחר את המפה בצבע התואם.

* על מנת להוסיף סגנון וסטייל לשולחן נשתמש בראנר, אותה רצועת בד הרצה במרכז השולחן לכל אורכו. החומרים שהראנר מיוצר מהם יכולים להיות: תחרות שונות, שקופות ורכות, קטיפה, רשת ועוד.

* שימוש בראנר מעוצב אשר עלותו אינה גבוהה הופך את השולחן למרשים במיוחד.

* כדאי להשתמש בראנרים ובשילוב מפות בשני צבעים, מאחר וכך ניתן להעשיר את השולחן.

* על מנת להעשיר את השולחן, ניתן להשתמש בחומרים שונים, למשל: מפת נייר יחד עם מפת אורגנזה, אך להשתדל לא לערבב יותר מדי סוגים וצבעים, איכויות שונות של חומרים וכד.

* לרוב כאשר יש שולחן גדול אנו נאלצים לחבר שתי מפות, מומלץ לשים מעל החיבור ראנר, ולהעלים את מיקום החיבור

* מפיות מעניינות - על מנת להעניק לשולחן מראה חגיגי ומיוחד תשתמשו בחבקי מפיות בצורת רימון או תפוח.

הצלחות:,
* בתחילת הארוחה - עדיף לשים על השולחן רק את הסלטים, מאחר והם מוסיפים צבע אך לא תופסים מקום.

* כלי הגשה במהלך הארוחה - כשעורכים את השולחן עדיף לא לשים מראש צלחות מרק, מכיוון שלא כולם אוכלים מרק, כמו כן סיר המרק ממוקם במטבח, כך שהצלחות ממילא נלקחות מהשולחן.

* את המנות העיקריות והתוספות כדאי להגיש בנפרד מאוחר יותר.



הסכום:,
* כיום ישנו סט סכו"מ כסוף חד פעמי אשר נראה כסט סכו"מ שיצא מהמזנון השימוש בהם נותן לשולחן את המראה היוקרתי והאוטנטי להגשה ברמה.

* קיפול והכנסת הסכו"מ לשקית אורגנזה הקשורה בחבק בצורת פרח או אחר מעניקה לסכו"מ מראה יוקרתי עוד יותר.

כללי סידור הכלים והסכו"ם בארוחה:,
סדר הסכו"ם - שני סכינים מצד ימין, סכין קטנה חיצונית וסכין גדולה פנימית. ליד הסכין הקטנה מניחים את הכף. מצד שמאל של הצלחת שמים את שני המזלגות - מזלג גדול פנימי ומזלג קטן חיצוני. הכוסות תמיד תהיינה מצד ימין לצלחת. אפשר גם להניח גביע יין ולידו כוס נמוכה למשקה קל.

כלי הגשה:
* ככל שהשולחן ארוך ורחב יותר, יש להשתמש בקערות מרכזיות רבות יותר, כדי שכל דבר יהיה נגיש מכל צד.

*שימוש בקערות בגבהים שונים מוסיפים לשולחן נופך אלגנטי שלבו בין כלי הגשה בגבהים שונים וכך תיצרו שולחן מעניין: מקמו קערה או מגש גדול על רגל במרכז השולחן בכדי לתת את האווירה החגיגית שרציתם. השימוש בקערה על רגל לא רק יוצר מראה מעניין אלא גם חוסך מקום על השולחן- מפנה מקום ונוכחות לשאר הצלחות והמגשים.



,
* שימוש באביזרים כגון שקדים ואגוזים או פירות יבשים בקערה שקופה הופך לפריט עיצובי המיוחד.

* חשוב לדעת: כאשר עורכים שולחן אחד ארוך מאוד יש לדאוג לכמה מרכזי שולחן – הם לא בהכרח צריכים להיות גדולים, הם יכולים להיות עדינים ועדיף אחידים או בעלי שינויים מינוריים.

,

עיצובים וקישוטים מיוחדים:,
* כלים מיוחדים לעיצוב: עיצוב השולחן משתדרג באמצעות מוצרי עיצוב ייחודיים כגון: שקיות אורגנזה לסכו"ם, ראנרים בעיצובים ייחודיים למרכז השולחן, פמוטי קישוט, נרות ופריטי עיצוב ואווירה נוספים.

* פרחים: כדאי שלא יהיו נמוכים מדיי או גדולים ובולטים מדיי, כדי שלא יפריעו לאורחים וישמשו רק כרקע ואוירה טובה. היזהרו מפרחים בעלי ריחניות יתר שמאפילים על מרכיבי הריח האחרים

* נרות: הוסיפו לשולחן נרות, התורמים לאווירה: נרות קטנים בתוך פמוטים מוגבהים. כאשר משתמשים בנרות, ניתן להקפיא את הנרות בתוך שקיות ניילון כמה שעות לפני הארוחה, כך כאשר נדליק אותם הם לא ייטפו ויבערו יותר זמן.

* ועוד טיפ קטן וחשוב לא פחות: הוסיפו אלמנט אישי על ידי עיצוב אישי לכל אורח, תוכלו להעניק לו את התחושה שהוא יחיד ומיוחד- דבשייה אישית, חלה קטנה על כל צלחת, או כרטיס אישי עם ברכה לשנה טובה.



זכרו כי שימוש בכלים חד פעמיים המגיעים במגוון צבעים וסגנונות הם פתרון מושלם למארחים כמויות של אנשים, במיוחד בחג שבו שפע של מטעמים, מנות וסימנים שמצריכים כלי הגשה הולמים.,
הכתבה בחסות פעמית סטור - הרשת הגדולה בארץ למוצרים חד פעמיים,


,
חג עיצוב חד פעמי כלים טקסטיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד