י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"לא טפילים ולא פרזיטים"

השרה ריגשה בב"ב: "לומדי התורה - כיפת הברזל הרוחנית שלנו"

את נאומה פתחה השרה כשהזכירה שלושה נופלים חרדים, כולם עונים לשם "יצחק". "שלושת היצחקים האלה מספרים סיפור חשוב של התמודדות, מסירות, יראת שמיים ואהבת ישראל"

השרה ריגשה בב"ב: "לומדי התורה - כיפת הברזל הרוחנית שלנו"
יום הזיכרון בבני ברק צילום: עוזי ברק

שרת ההסברה גלית דיסטל הגיעה הבוקר (שלישי) לטקס יום הזיכרון בעיר בני ברק, במהלכה הצליחה לרגש את הנוכחית שהתייחסה ללב הישראלית המחלוקת וללומדי התורה שנמנעים מלהתגייס לצה״ל, שהשרה הודתה להם על תורמתם למדינה.

את נאומה פתחה השרה כשהזכירה שלושה נופלים חרדים, כולם בשם "יצחק", יצחק צבי לוינשטין בוגר ישיבת צאנז שהתגייס לצבא ונהרג בשנת 67, יצחק התגייס בהתקלות עם מארב האויב ליד גשר דמייה, עוד הזכירה השרה את יצחק פישר בוגר מסדות פונוביז', יצחק פישר נהרג בשנת 69 אז יצא לשירות מילואים שבמהלכו חש לסייע לפצוע שנפגע מהפגזה מצרית.

השרה הזכירה יצחק שלישי, יצחק דרקסלר אך רבים מכירים אותו "כאבי ההנצחה החרדית." דרקסלר סיפרה השרה בנאומה ״התגייס לצה"ל ובמהלך מלחמת יום כיפור נפצע קשה מאוד כאשר הטנק בו לחם ספג פגיעה ישירה מטיל שנורה לעבר רמת הגולן.

למרות הפגיעה הקשה יצחק הקדיש כל רגע מזמנו כדי לסייע לחיילים חרדים, הוא הקים את הנתנחלות החרדית עמנואל והיה בין מקימי הנח"ל החרדי הנוכחי הידוע כגדוד נצח יהודה כ45 שנה אחרי פגיעת הטיל, יצחק נפטר בבית החולים שיבא תל השומר בשל הפציעה הקשה ההיא במלחמה״

"שלושת היצחקים האלה מספרים סיפור חשוב של התמודדות, מסירות, יראת שמיים ואהבת ישראל", אמרה השרה דיסטל בנאומה, כשהיא מתייחס ללב המחלוקת סביב סוגיות גיוס החרדים ושאלת השיוון בנטל: "אנחנו נמצאים כעת בעיצומה של תקופה קשה ומורכבת בה היחס למגזר החרדי הקדוש, הנפלא, החשוב והמורכב הזה נצבע בצבע אחד של הסתה קשה וכואבת. סיפורי הגבורה של לוחמים חרדים נדחקים לשוליים ונסתרים מהאתוס הישראלי כמו בכוונת מכוון".

"התופעה הזאת כואבת שבעתיים נוכח הידיעה הברורה שדווקא החיילים הגיבורים הללו נאלצו להתמודד כל חייהם לא רק מול חזית האוייב, אלא גם מול 2 חזיתות מבית: הקהילה שלא תמיד ראתה בעין יפה את הלוחמים שחוזרים לבתיהם במדי צה"ל והחברה החילונים שראתה בהם כמשתמטים.
ולמרות החזיתות הקשות והמורכבות הללו, הלוחמים האלה לא וויתרו והמשיכו לשרת את עמם בכל דרך אפשרית: אוהלה של תורה וחזית הלחימה מול האויבים שבחוץ", הוסיפה השרה.

בשלב זה הפתיעה השרה החילונית ואמרה למשתתפי הטקס ״אני עומדת כאן ביום הקדוש הזה ובמקום הקדוש הזה, ואומרת תודה. תודה למגזר החרדי על כל גווניו. תודה ללוחמים החרדים שקיפחו את חייהם למען עם ישראל, תודה ללוחמים החרדים שמשרתים בגבורה גם בימים אפלים אלה בהם הקהילה שלהם נאלצת לספוג קיטונות של הסתה ותיעוב. תודה לחרדים הרבים שעושים לכולנו שיעור בעזרה לזולת, גמילות חסדים, התנדבות, וסיוע בכל תחום אפשרי בחיים"

"תודה ענקית לתלמידי החכמים שהוגים בתורה יומם ולילה ובכך משמרים את נצח ישראל״, הוסיפה השרה ואמרה בהתרגשות ״אתם כיפת הברזל הרוחנית שלנו.

אתם הנר הדולק של העם היהודי וכל דף גמרא, כל פסוק, כל מילה מהתורה הקדושה שאתם משננים ביראה ובמסירות נפש, משנים את העולמות העליונים ושומרים עלינו כאן למטה. אתם לא עול. לא פרזיטים. לא טפילים. אתם לא ברירת המחדל של החברה הישראלית

אתם עמוד האש, אתם ענני הכבוד, אתם הכתר על ראשנו ובשם ממשלת ישראל אני רוצה להביע את תודתי העמוקה אליכם על החסד, התרומה, האמונה והמסירות בכל תחום אפשרי", כך השרה בנאום שריגש את המשתתפים כולם.

יום הזיכרון גלית דיסטל אטבריאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד