כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מחאה במועצת הביטחון

השגריר הדליק נר ועזב במחאה את הדיון

ביום הזיכרון: השגריר ארדן הדליק נר על שולחן מועצת הביטחון באו"ם, שהתעקשה לכנס דיון בסוגיה הפלשתינית דווקא ביום קדוש זה. ארדן הטיח בחברות המועצה רגע לפני שעזב את הדיון במחאה: "חרפה! הדיון הזה מחלל את זכר הנופלים, לא ניקח בו חלק"

השגריר הדליק נר ועזב במחאה את הדיון
גלעד ארדן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה היום לדיון מיוחד בנושא הסוגייה הפלשתינית, אליו הגיעו שר החוץ הרוסי ושר החוץ הפלשתיני, זאת למרות פניות מראש של שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, להזיז את מועד הדיון כדי שלא לפגוע בקדושת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולחללי פעולות האיבה.

השגריר ארדן כאקט מחאה על ביזוי יום הזיכרון, הביא לציון במועצת הביטחון נר זיכרון, הדליק אותו, הקריא את שמותיהם של הנרצחים והנופלים בפעולות טרור בשנה האחרונה, ועזב במחאה את האולם.השגריר ארדן תקף את חברות המועצה רגע לפני צאתו מהאולם: "ביקשתי מכם לשנות את מועד הדיון וההחלטה לקיימו בכל זאת רק מוכיחה את כל מה שאנחנו כבר יודעים על הגוף האנטישמי והמוטה הזה. בזמן שמדינת ישראל אבלה, המועצה הזו, כרגיל, תשמע שקרים בוטים המגנים את ישראל, ובינתיים כצפוי, האיום האמיתי על האזור, משטר האייתוללות באיראן, לא יהיה אפילו הערת שוליים בדיון של היום. בושה, בושה, בושה! אני מסרב לקחת חלק באבסורד הזה, במקום זאת אנצל את ההזדמנות כדי לכבד את זכרם של קורבנות הטרור הפלשתיני בשנה האחרונה ואת אלו שנפלו בעת מילוי תפקידם".

השגריר ארדן הקריא את שמותיהם של הנרצחים בשנה החולפת ועזב את האולם.

גלעד ארדן יום הזיכרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד