כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
המשיכו לעמוד על משמר המסורת

מסכם: כנס מכון דורות לפוריות רפואה על פי ההלכה

כנס מכון דורות, המרכז לפוריות רפואה והלכה שנערך בהיכל שלמה בהשתתפות מאות רבנים ומורי הוראה שם נשא את המשא המרכזי הראש"ל הגר"י יוסף וזקן חברי מועצת חכמי התורה הגר"מ מאיה שלח את ברכתו. צפו בגלריה מסכמת

מסכם: כנס מכון דורות לפוריות רפואה על פי ההלכה
כינוס מכון דורות צילום: יעקב כהן

הראשון לציון רבי יצחק יוסף, הגיע בסוף השבוע לכנס מכון דורות, המרכז לפוריות רפואה והלכה שנערך בהיכל שלמה בהשתתפות מאות רבנים ומורי הוראה. 

בנאומו התייחס הראש"ל לזוגות מאותגרי פוריות ועל הצורך ב'מכון דורות' שנותן מענה הלכתי ורפואי לזוגות על פי דרכו ההלכתית של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל.

בתוך דבריו התייחס הרב לניסיון השתקה שנערך למכון דורות מצד יו"ר ההסתדרות הרפואית שמחה על כך שבכנס אמנם ישתתפו נשים אך לא ירצו בו נשים באופן מעורב בפני גדולי הרבנים. 

"הם לא ילמדו אותנו איך מכבדים את הנשים, אצלנו נאמר 'מכבדה יותר מגופו'. אנחנו צריכים לשמור על הכללים שלנו לא צריך לחקות את המנהיגים על הרפורמים, צריך להתרחק מכל דבר יש לו קשר למנהג הרפורמים, עוד לפני הנידון של הפסיקה ההלכתית", אמר הגר"י יוסף.

אני רוצה לספר לכם על כבוד האישה של מרן האבא הגר"ע יוסף זצ"ל: בכל ערב יום כיפור לאחר סעודה מפסקת, מרן זצ"ל היה נכנס למטבח ופורץ בבכי, בכי כזה שהוא בקושי מדבר ואומר: אולי במשך השנה הזאת לא כבדתי אותך מספיק. זה היחס של האיש לאשה". לסיום פנה הראשל"צ רבי יצחק יוסף לרבנים והורה להם: "המשיכו לעמוד על משמר המסורת ולא לשנות".

בתום דבריו הוקרן סרטון ברכה של הגר"מ מאיה, זקן חברי מועצת חכמי התורה לכבוד הכנס של מכון דורות, בו ישנה התייחסות גם לסערה המדוברת. "הם רוצים שנשים תבואנה ותדברנה בפני רבנים, כזו לא תהיה, חוסר צניעות מוחלט. התורה לא משתנית ולא תשתנה. דבר כזה אסור בכלל. אל תדאגו מכלום, סייעתא דשמיא לכם מובטחת, גם שירקדו יותר, סימן שהדבר מקודש יותר. אם הם כל כך רוצים לבטל אותנו, זה סימן שהדבר בקדושה. ה' עמכם תעשו ותצליחו, ה' עמכם". 

בין הדוברים בכנס הגאונים: רבי אהרון בוטבול, ראש בית ההוראה 'יביע אומר' והפוסק של מכון דורות, רבי משה פנירי, ראש בית ההוראה 'אפיקי מים', רבי ציון כהן, רב העיר אור יהודה ונשיא מכון דורות, רבי מנחם בורשטין, ראש מכון פוע"ה, הרב דב פופר דנטיקאי קליני ורב פוסק ויועץ במכון פוע"ה, יו"ר וועד הכשרות של האו-יו הרב מנחם גנק, נכדו של מרן הגאון רבי עובדיה יוסף טולדאנו אב"ד דרכי תורה, סגן שר החקלאות ח"כ משה אבוטבול.

עוד השתתפו בכנס הרבנים הגאונים: רבי אליהו בר שלום, רבה של בת ים, רבי שלמה בן עזרא רבה של מבשרת ציון, רבי דרור טוויל, רב העיר שדרות, רבי ראובן וובשת, רבה של יהדות אתיופיה, הרב יצחק זר חבר בית הדין הגדול, הרב אייל יוסף חבר ביה"ד ת"א, רבי אריאל בראלי, רבה של בית אל, רבי חיים בוקובזה רב האזורי מרחבי, רבי אליעזר שמחה וייס, חבר מועצת הרבנות הראשית, רבי ירון אשכנזי, ראש קו ההלכה הספרדי, רבי אמיר ממן, ראש ישיבת קרית גת, רבי עוזיאל דעי ראש כולל ברחובות, רבי שלמה דנינו רבה של אלעל, בנש"ק רבי אברהם יהודיוף.

מכון דורות הרב יצחק יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד