ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
ברכת יום העצמאות

הנשיא הרצוג: "ישראל שינתה פניה ללא הכר"

נשיא המדינה פרסם ברכה לרגל יום העצמאות ואמר: "לפני שבעים וחמש שנים בדיוק הפך חלום של דורות – למציאות". הרצוג הוסיף: "אחיות ואחים אנחנו ויש לנו גורל משותף וייעוד משותף"

הנשיא הרצוג: "ישראל שינתה פניה ללא הכר"
נשיא המדינה יצחק הרצוג צילום: מתוך הסרטון

נשיא המדינה יצחק הרצוג שלח הערב (שלישי) את ברכתו לאזרחי ישראל, לרגל יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל ואמר: "לפני שבעים וחמש שנים בדיוק הפך חלום של דורות – למציאות. מתוך הסערה - קמה מדינת ישראל, וכבר מימיה הראשונים נדרשו בניה ובנותיה לעשות כל שביכולתם, להילחם, להקריב, לבנות ולהיבנות ולפעול לקיומה, לצמיחתה ולשגשוגה".

הרצוג הוסיף: "מאז שנת תש"ח ועד היום - ישראל שינתה את פניה ללא הכר. שורת ההישגים שרשמו כאן דורות של ישראליות וישראלים ניכרת בכל תחום אפשרי. יש לנו כל-כך הרבה סיבות להיות גאים במה שיש כאן, ביצירתיות הישראלית, בחדשנות, במסירות ובערבות ההדדית, בלב החם, באהבה העצומה, במגוון אורחות החיים, באור הגנוז, ברוח, בתרבות ובכל מה שהפך לנס הגדול הזה שנקרא מדינת ישראל!".הנשיא התייחס למתיחות בחברה הישראלית ואמר: "החודשים האחרונים לימדו אותנו לקח חשוב: כל ההישגים הללו, כל הגאווה הזאת שמשותפת לכולנו, אינם מובנים מאליהם. גם האחדות שלנו והעצמאות שלנו, השלובות זו בזו, אינן מובנות מאליהן – ועלינו להיאבק עליהן, לדבוק בהן, ובעיקר לזכור תמיד: כל הגוונים, כל האמונות, כל העמדות, כל תפיסות העולם ואורחות החיים שיש לנו כאן בישראל, יוצרים עם אחד ומדינה אחת – יהודית ודמוקרטית!.

עלינו האחריות לקיים שיח פנימי בתוכנו וגם מחלוקות ובלבד שהן לשם שמיים, ולברר אותן בחברות ובכבוד הדדי. אחיות ואחים אנחנו ויש לנו גורל משותף וייעוד משותף".

לסיום אמר: "אחיותיי ואחיי, גם כאשר לא תמיד קל לנו יחד, עובדה אחת ברורה מעל לכל ספק: אנחנו ממשיכים יחד, ורק יחד, גאים בדרך שעשתה המדינה היקרה שלנו מאז הקמתה, נרגשים לעתיד, לעתיד טוב יותר שמצפה לנו, ביחד. חג עצמאות שמח, ישראל. חג עצמאות שמח, עם ישראל!".

יצחק הרצוג יום העצמאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד