כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מאות הרוגים

הטאליבן חיסל את מנהיג דאעש האחראי על פיגוע ענק

מנהיג בכיר בדאעש האחראי למותם של 13 חיילים אמריקאים במהלך הנסיגה מאפגניסטן חוסל על ידי הטליבאן, בפיגוע נהרגו כ-200 אזרחים אפגנים. כך נודע למשפחות הקורבנות. לטענת הטאליבן, ארה"ב לא הייתה מעורבת בחיסול

הטאליבן חיסל את מנהיג דאעש האחראי על פיגוע ענק
אנשי הטאליבן באפגניסטן צילום: דוברות הטאליבן

הטאליבן חיסל את מנהיג דאעש שהיה אחראי לפיגוע ההתאבדות בו נהרגו 13 חיילים אמריקאים ב-2021 בזמן הנסיגה מאפגניסטן, בנוסף נפצעו 45 חיילים אמריקאים נוספים, וכ-200 אזרחים נהרגו בנמל התעופה הבינלאומי על שם חמיד קרזאי ב-26 באוגוסט 2021.

הפיגוע אירע בזמן נסיגה כאוטית ונוראית והרת אסון של ארה"ב מאפגניסטן. כשקרוב ל-200 אפגנים נהרגו, ועשרות נוספים נפצעו בפיצוץ כאשר ארצות הברית הובילה את פעולות החילוץ של אלפים. פקיד הגנה אמריקאי אמר ל-Washington Examiner כי הטליבאן הרג איש דאעש בכיר בימים האחרונים. "זה האדם שאנו מעריכים שהיה האחראי לפצצה ב-26 באוגוסט 2021, הפקיד תיאר את המחבל כ"מתכנן הפיגוע" אך סירב למסור את זהותו הספציפית.

הבכיר אמר גם שארה"ב "לא סיפקה שום סיוע לטליבאן" וכינה זאת "פעולת טליבאן גרידא". הפקיד הוסיף כי "אנחנו לא נוהגים להכריז או לדבר עם פעולות הטליבאן", אבל "רצינו שהעם האמריקני ידע על החדשות, ורצינו שמשפחותיהם של 13 החיילים ידעו".

דאעש טאליבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד