כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מארה"ב ועד גרמניה

מנהיגי העולם מברכים את ישראל לרגל יום חגה: "השראה למיליונים"

אור לגויים: מאז אמש נשיאי מדינה, שרים ושגרירים מברכים את מדינת ישראל לרגל יום חגה ה-75. הבכיר שבהם הוא נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שעדיין מסרב לארח בבית הלבן את ראש הממשלה נתניהו, אך מצהיר על היותו גאה להיחשב בין הראשונים מחבריה של ישראל ומבעלי בריתה

מנהיגי העולם מברכים את ישראל לרגל יום חגה: "השראה למיליונים"
הנשיא ביידן בבית הלבן צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

מנהיגי המדינה מברכים היום את מדינת ישראל לרגל יום חגה ה-75. נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן שהודיע אמש על התמודדות לקדנציה נוספת בבחירות 2024, פרסם את ישראל לרגל יום העצמאות ה-75 שלה ואמר: "בשם העם האמריקני, אני שולח איחולים לעם ישראל. אנחנו גאים להיחשב בין הראשונים מחבריה ובעלי בריתה. ארה"ב מכירה בחוסנה של הדמוקרטיה הישראלית - היסוד לחברות המיוחדת והאיתנה שלנו".

ביידן על מדשאות הבית הלבן. צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90.

קנצלר גרמניה אולף שולץ פרסם ברכה למדינת ישראל החוגגת 75 שנות עצמאות, וכתב: "75 שנים למדינת ישראל. מזל טוב! כמה שונה הייתה מערכת היחסים שלנו אז ב-1948. פשעי השואה הגרמנים הפכו את הפיוס בין המדינות לדבר שלא היה ניתן לחלום עליו. אנחנו מלאי הכרת תודה על מערכת היחסים הקרובה והמיוחדת שיש לנו עם ישראל כיום".

נשיא גרמניה, פרנק-ואלטר שטיינמאייר בירך גם הוא את מדינת ישראל לכבוד יום העצמאות ה-75 וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "את נראית צעירה יותר ישראל - מזל טוב ויום הולדת 75 שמח מהחברים והשותפים הגרמנים שלך".

שגריר גרמניה בישראל, סטפן סייברט בירך את ישראל ואזרחיה בשפה העברית וכתב: "הדמוקרטיה שבנית היא השראה למיליונים. אני מאחל לך, במילותיה של מגילת העצמאות, 'שלום ושכנות טובה עם כל עמי האזור'".

גם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן פרסם הודעת ברכה, בה נכתב: "בשם העם האמריקני אני רוצה לברך את כל הישראלים לרגל יום העצמאות ה-75 למדינה. מאז שהנשיא טרומן הכיר במדינת ישראל, דקות לאחר שהכריזה על עצמאותה, המדינות שלנו חלקו חברות מיוחדת שנטועה בתחומי עניין משותפים וערכים דמוקרטיים. נמשיך לעבוד יחד, ונישאר יציבים במחויבותנו לביטחון ישראל".

אנתוני בלינקן. מתוך חשבון הטוויטר שלו.

נשיאת נציבות האירופית אורסולה פון דר ליין ברכה: "היום אנו חוגגים 75 שנים לעצמאותה וידידותה של ישראל עם אירופה, סוף סוף העם היהודי הקים מדינה בארץ המובטחת. אחרי הטרגדיה הגדולה בהיסטוריה האנושית, אנו חוגגים 75 שנה של דמוקרטיה במזרח התיכון. המכנה המשותף שלנו בין מאות אלפי ישראלים שיש להם גם אזרחות אירופאית לבין האיחוד האירופי, החופש שלכם זה החופש שלנו, יום הולדת שמח".

מייק פנס, סגנו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, בירך את ישראל וכתב בחשבונו: "חוגגים 75 שנה להולדתה מחדש של בעלת בריתנו היקרה ביותר, מדינת ישראל! אמריקה עומדת עם ישראל!".

יום העצמאות ג'ו ביידן אנתוני בלינקן פרנק וולטר שטיינמאייר שטפן זייברט מייק פנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד