כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
בהשתתפות מאות

תפילת חג בחומש: "מצפים מהממשלה לעמוד בהתחייבויותיה"

מעל 1500 מתפללים עלו לחומש לתפילת הלל חגיגית של יום העצמאות בהשתתפות תלמידי ורבני הישיבה. לראשונה מביטול חוק ההתנתקות ההמונים הגיעו ברכבים פרטיים ליישוב - בישיבת חומש מצפים להסדרה מלאה כפי שהתחייבה הממשלה

תפילת חג בחומש: "מצפים מהממשלה לעמוד בהתחייבויותיה"
התפילה החגיגית חומש צילום: ישיבת חומש

כאלף וחמש מאות חוגגים הגיעו הבוקר (רביעי) לישוב חומש והשתתפו בתפילת הלל חגיגית בהובלת הזמר יהודה כץ אשר משתתף מזה שנים בתפילת יום העצמאות בישיבת חומש. האירוע התקיים תחת הכותרת – "חוגגים עצמאות יהודית בחומש".

באירוע השתתפו משפחתו של יהודה דימנטמן הי"ד, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ח"כ לימור סון הר מלך וח"כ צבי סוכות.

ביטול חוק ההתנתקות שאושר בכנסת לפני כחודש ביטל את איסור הכניסה ליהודים לחומש מה שאפשר למאות החוגגים להגיע ליישוב חומש ברכבים פרטיים. לאחר ביטול החוק מצפים בישיבת חומש להסדרתה של הישיבה במקום בהקדם כפי שהתחייבה הממשלה.השר סמוטריץ' אמר במקום כי: "מדינת ישראל היא נס וההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון היא המשך ישיר של הנס הזה שהתרחש בזכות יהודים ששבו ושבים אל אדמות המולדת. ההתיישבות ביו"ש מתפתחת. ממשלת ישראל מחויבת לשגשוג ולפיתוח חבל הארץ המופלא הזה, כמו שאר חבלי הארץ".

סמוטריץ' הוסיף: "רק לאחרונה העברנו את ביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון וב"ה אנו מקדמים את הסדרת ההתיישבות הצעירה והעברנו החלטה על בניית אלפי יח"ד ביו"ש. בעזרת השם נמשיך לקדם את ההתיישבות בשנים הקרובות ביתר שאת".

מנכ"ל ישיבת חומש, שמואל וונדי אמר: "שמח לראות את האלפים שהגיעו לחומש ודורשים את הסדרת הישיבה ובניין חומש. אין יום יותר מתאים לדרוש וליישב את הארץ כמו היום, יום העצמאות. מצפים מהממשלה לעמוד בהתחייבויותיה ולהסדיר את חומש בקרוב".

נזכיר, כי לפני כחודש אושר בקריאה שנייה ושלישית החוק לביטול תוכנית ההתנתקות בצפון השומרון. בהצעת החוק תמכו 31 חברי כנסת מול 18 שהתנגדו לו. 

 

ישיבת חומש בצלאל סמוטריץ יום העצמאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד