כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מאיים בלי למצמץ

רוסיה: "אנו על סף מלחמת עולם שלישית, נשתמש באטום"

ראש ממשלת רוסיה לשעבר דמיטרי מדבדב איים כי רוסיה תשתמש בנשק גרעיני במלחמת עולם שלישית. דמיטרי מדבדב אמר לקהל במוסקבה שהעולם נמצא על סף מלחמת העולם השלישית. מדבדב הוא סגנו של פוטין במועצת הביטחון החזקה של רוסיה

רוסיה: "אנו על סף מלחמת עולם שלישית, נשתמש באטום"
דמיטרי מדבדב צילום: צילום מסך

נשיא רוסיה לשעבר דמיטרי מדבדב הזהיר כי כדור הארץ נמצא על סף מלחמת עולם גרעינית, ואמר כי הנשיא ולדימיר פוטין מוכן להיות הראשון ללחוץ על הכפתור האטומי. מדבדב, אחד מהעוזרים הקרובים ביותר של פוטין, בחר לאיים על העולם מול קהל של בני נוער רוסים, הוא האשים את המערב כי הביאו את רוסיה ל'קצה הצוק'.

רוסיה תמיד אמרה שהיא תשתמש בנשק גרעיני רק בתגובה למתקפה גרעינית, אבל היא נחושה בחודשים האחרונים שהיא לא תהסס לעשות זאת במידת הצורך. מדבדב, בן ה-57, אמר לקהל הצעיר במוסקבה שהאיום בשינויי האקלים אינו מהווה אפשרות של מלחמה גרעינית, אבל איים כי "העולם חולה ונמצא על סף מלחמת העולם השלישית".

הוא הוסיף: "ולמרות שניסינו להימנע ממלחמה במשך 30 שנה, זה נכפה עלינו". מדבדב הוא סגנו של פוטין במועצת הביטחון החזקה של רוסיה, ונשיא הקרמלין לשעבר וראש ממשלה. הוא נשאל בפאנל של התלמידים לגבי נשק גרעיני: "רוסיה לעולם לא תשתמש קודם כל בנשק גרעיני - אבל זה לא בדיוק המקרה עכשיו". הנשיא לשעבר - שהיה אחראי על הכפתור הגרעיני של הקרמלין במשך ארבע שנים בין 2008 ל-2012 - אמר: "יש באמת הרבה דברים לא בסדר בעולם שלנו, בואו נדבר על בני אדם, מספיק להתלונן על כך שהטמפרטורה עולה במעלה אחת בשנה" כשהוא מזלזל במשבר האקלים.

הוא אומר שהמלחמה הייתה תגובה לפלישה של המערב לרוסיה כאשר נאט"ו התרחב מזרחה. "מה אנחנו יכולים לעשות בתגובה להתרחבות נאט"ו?, אז אנחנו עושים משהו. המבצע הצבאי המיוחד הוא התגובה שלנו להתרחבות האינסופית של נאט"ו, אויבינו מבינים רק את שפת השימוש בכוח ואינם רוצים לשמוע או להבין שום דבר אחר מלבדה".

הוא הזהיר שפוטין עלול להכות ראשון, הוא התייחס לדוקטרינת הגרעין של רוסיה. "זה מבהיר כי ניתן להשתמש בנשק גרעיני אם רוסיה תתמודד עם מעשה תוקפנות הכולל סוגים שונים של נשק, המאיימים על עצם קיומה של המדינה", אמר.

"למעשה, מדובר בשימוש בנשק גרעיני בתגובה לפעולות כאלה". מדבדב הזהיר: "היריבים הפוטנציאליים שלנו לא צריכים לזלזל בזה, האנליסטים המערביים והמפקדים המערביים - מנהיגים צבאיים ופוליטיים כאחד - צריכים פשוט להעריך את הכללים שלנו ואת הכוונות שלנו".

מלחמת אוקראינה רוסיה דמיטרי מדבדב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד