כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מישיבה של מטה לישיבה של מעלה

הגאון הצעיר שנפטר הגיע לגיסו בחלום ולמד עמו בספר של ראש הישיבה

גיס האברך הצעיר הרה"ג רבי יצחק ליברמן זצ"ל שנפטר לפני חודש התחיל להדפיס את חידושי התורה שלו, כשהגיע לנקודה לא ברורה ונתקע, ראה בחלומו את הנפטר יושב בביכנ"ס ופותח את ספרו של ראה"י הגר"ד לנדו. 'בחדרי' עם הסיפור המלא של החלום שסיפר אביו של המנוח

הגאון הצעיר שנפטר הגיע לגיסו בחלום ולמד עמו בספר של ראש הישיבה
הגר"ד לנדו לצד האברך רבי יצחק ליברמן זצ"ל צילום: קובי הר צבי

חלום שחלם אברך בבני ברק מסעיר בימים האחרונים את עולם התורה. תחילתו של  הסיפור עם פטירתו של הגאון הצעיר רבי יצחק ליברמן זצ"ל מחשובי אברכי כולל פוניבז' שנפטר ביום כ"ו אדר תשפ"ג, הנפטר היה תלמיד חכם גדול שזכה לסיים את הש"ס. ולמד בהתמדה נפלאה.

אחרי פטירתו בקיצור ימים ושנים השאיר אחריו כתבים של חידושי תורה, רבי יצחק היה בן יחיד לאביו הגאון רבי יוסף ליברמן, והיה מובטח להיות אחד מגאוני הדור ממש והיה נכון לו להאיר את כל הדור במאור תורתו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אביו, הגאון רבי יוסף ליברמן, ראש כולל מורשה ודעת ורב קהילת בית תפילה בקרית הרצוג סיפר כי גיסו של הנפטר אח של אשתו, הרב מרדכי שיף התעסק להוציא ולהדפיס מאמר הלכתי שהשאיר הנפטר בעניין לשמה במצות. במוצאי שבת חול המועד פסח חלם הרב מרדכי שיף את גיסו הנפטר רבי יצחק שפונה אליו ואומר לו בא נלמד חברותא.

בחלום, רבי יצחק הוציא מהארון את הספר 'זכר טוב' של הגאון רבי דוב לנדו ראש ישיבת סלבודקה. ופתח בעמוד ט"ו והשניים למדו יחד קטע מהספר 'זכר טוב'. הקטע בספר קשור למאמר ההלכתי בעניין לשמה במצות שגיסו עומד להדפיס.

בבוקר התעורר הרב מרדכי שיף וחיפש מהר להשיג את הספר 'זכר טוב' של הגאון רבי דוב לנדו ופתח באותו עמוד שלמדו בחלום וראה קטע שלם שמדבר בעניין שרוצה להדפיס מחידושי גיסו, והנפטר בא ללמוד איתו ביחד להשלים את העניין.

הרב מרדכי שיף שהיה נסער מהחלום נכנס למעונו של ראש הישיבה רבי דוב לנדו וסיפר לו את הסיפור, רבי דוב עבר באריכות על המאמר שהשאיר המנוח והתפעל מאוד מהמאמר וגם מהסיפור של החלום.

הוסיף הגאון רבי יוסף ליברמן: "כעת יש לי נחמה שאני רואה שבני ממשיך ללמוד אלא שעבר מישיבה של מטה לישיבה של מעלה".

את הסיפור סיפר הרב מרדכי יעקב מאיר מבני ברק בעלון 'עיטורי מרדכי' בשמו של הגר"י ליברמן. הרב מאיר כתב: "כתוב בחז"ל על הפסוק אשרי יושבי ביתך עוד יהללוך סלה. מי שלומד בעולם הזה זוכה ולומד בישיבה של מעלה".

הרב דב לנדו חלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד