כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
המו"מ יתחדש

שיחות הרפורמה: הסכמה ראשונה בין הצדדים

מחר יתחדשו שיחות הרפורמה המשפטית בחסות בית הנשיא. על פי דיווח, נרשמה הסכמה בין הצדדים על ההעברת חוקי יסוד. כל הפרטים

שיחות הרפורמה: הסכמה ראשונה בין הצדדים
נשיא המדינה יצחק הרצוג צילום: לע"מ

השיחות בחסות בית הנשיא בין נציגי הקואליציה לנציג האופוזיציה יתחדשו מחר (חמישי) בניסיון להגיע להסכמות סביב הרפורמה המשפטית.

על פי דיווח בכאן חדשות, למרות שהצדדים נפגשו כבר מספר פעמים למשך שעות ארוכות, עדיין אין הסכמות של ממש. עם זאת, הצדדים הסכימו כי חוקי יסוד יעברו בארבע קריאות - כשקריאה רביעית ברוב גדול.

בליכוד הכחישו את הדיווח ומסרו כי אין כלל הסכמות. "השיחות מתנהלות בדלתיים סגורות והדלפות שיקריות ומגמתיות לא מועילות למו"מ", נמסר.

גם במחנה הממלכתי הכחישו ומסרו: "לצערנו אין שום התקרבות להסכמות בנושא העברת חוקי יסוד וככלל - לא יהיו שום הסכמות עד להסדרת סוגית הוועדה לבחירת שופטים".

כזכור, צוותי המו"מ של הקואליציה נועדו ביום ראשון פעם נוספת עם נציגי המו"מ של המחנה הממלכתי ויש עתיד במטרה להגיע להסכמות סביב הרפורמה המשפטית. הדיון היה ארוך יחסית.

מבית הנשיא נמסר: "נציגי הקואליציה והאופוזיציה קיימו דיון ארוך מאוד בענייני חוק יסוד: החקיקה, הן ביחס לאופן החקיקה והשינוי של חוקי יסוד והן בנושאי הביקורת השיפוטית. הנושאים מורכבים ועקרוניים, ומטבע הדברים הדיון יימשך".

עוד נמסר: "חשוב לציין כי השיחות מתקיימות באווירה עניינית וטובה, ומתוך מחויבות להגיע להסכמות. הצדדים הסכימו, בין היתר, שחוק יסוד: החקיקה הוא אבן דרך מרכזית להסדרת היחסים בין הרשויות וצעד קדימה לקראת הסדרה חוקתית. הדיונים צפויים להימשך ביום חמישי לאחר יום העצמאות".

לסיום הובהר: "כלל המשתתפים בחדר הביעו תקווה שיום הזיכרון המקודש יעבור בכבוד הדדי בין כל חלקי העם ומאחלים חג עצמאות שמח לאזרחי ישראל".

במהלך הדיון, התבררו הפערים בין הצדדים במהלך דיון על פסילת חוקים רגילים על ידי בית המשפט העליון. הקואליציה הציעה שרק רוב של 12 שופטים מתוך 15 יוכלו לבטל חוקים, בעוד האופוזיציה הציעה רוב של 6 שופטים מהרכב של 9.

הרפורמה המשפטית בית הנשיא הסכמה פשרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד