כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הדלפת מסמכי הפנטגון

הערכה מדאיגה: רוסיה יכולה להמשיך את המלחמה עוד שנה למרות הסנקציות

הערכת המודיעין האמריקני כי רוסיה יכולה להמשיך לממן את המלחמה באוקראינה עוד שנה לפחות, למרות הסנקציות הכבדות המוטלות עליה. ארה"ב ובעלות בריתה הטילו שלל סנקציות על אנשים ועסקים הקשורים לקרמלין, אסרו על חברות לעשות עסקים ברוסיה

הערכה מדאיגה: רוסיה יכולה להמשיך את המלחמה עוד שנה למרות הסנקציות
ולדימיר פוטין/ג'ו ביידן צילום: הדס פרוש, פלאש 90

המודיעין האמריקני סבור כי רוסיה תוכל לממן את המלחמה באוקראינה למשך שנה נוספת לפחות, גם תחת המשקל הכבד והולך וגובר של סנקציות חסרות תקדים, כך לפי מסמכים של צבא ארה"ב שהודלפו.

המסמכים שלא דווחו בעבר מספקים הצצה נדירה להבנתה של וושינגטון לגבי האפקטיביות של הצעדים הכלכליים נגד רוסיה, ושל נטיית התגובה שהם קיבלו ברוסיה, המודיעין האמריקני גילה שפקידים בכירים, סוכנויות שונות, ואוליגרכים, זועמים מאד על הסנקציות שפוגעות בהם.

ה'וושינגטון פוסט' שדיווח על כך מציין כי חלק מהאליטות הכלכליות של רוסיה לא תומכים במלחמה באוקראינה, והסנקציות פגעו בעסקיהן, אך לא סביר שהן יפסיקו את התמיכה בנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

המסמכים הם חלק ממסמכים שהדליף איש המשמר הלאומי של מסצ'וסטס, ג'ק טייקסיירה בן 21, הוא הואשם החודש בלקיחת והעברת הניירות המסווגים. הוא עלול לעמוד בפני 15 שנות מאסר. מאז שהחלה הפלישה לאוקראינה בשנה שעברה, ארה"ב ובעלות בריתה הטילו שלל סנקציות על אנשים ועסקים הקשורים לקרמלין, אסרו על חברות לעשות עסקים ברוסיה.

עוד דווח, כי ארצות הברית השיגה גישה לערוצים חסויים רוסיים, שבהם דמויות רוסיות חשובות דנות באופן כיצד להגביל את השפעת הסנקציות.

שר האוצר הרוסי אנטון סילואנוב, כך גילה המודיעין האמריקני, שלח בתחילת מרץ האחרון מכתב לראש הממשלה מיכאיל מישוסטין כדי לבקש גיבוי לתוכניות מגירה כדי למנוע "התמוטטות פוטנציאלית מביכה" של גופים בשליטת מדינה רוסית כמו בנק ההשקעות הבינלאומי, הבנק הבינלאומי לשיתוף פעולה כלכלי ובנק ההשקעות האירו-אסייתי, בגלל סנקציות שהטילו ארצות הברית ובעלות בריתה.

ולדימיר פוטין פנטגון ארצות הברית מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד