כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
החונטה הרוצחת

מנועי מל"טים איראניים התגלו במיאנמר: ירי על אזרחים

חשש כי מנועי מל"טים איראניים נמצאים בשימוש במיאנמר. החונטה הצבאית הרוצחת משתמשת במל"טים הללו כדי לדכא התנגדות פוליטית במדינה. "המנועים הגיעו זמן קצר לאחר ההפיכה, מכיוון שחלק מהמל"טים הראו סימני עייפות"

מנועי מל"טים איראניים התגלו במיאנמר: ירי על אזרחים
חלקי מנועי מל"טים צילום: Iran international

שנתיים מאז ההפיכה הצבאית של מיאנמר, האלימות הנרחבת ממשיכה להסלים ברחבי המדינה, עם אינדיקציות והאשמות גוברת של תמיכה איראנית בחונטה הצבאית שיורה מהאוויר על אזרחי המדינה המתנגדים לחונטה הצבאית.

מיאנמר נמצאת בסכסוך ובחוסר יציבות במשך עשרות שנים. המדינה היא ביתם של קבוצות אתניות מרובות, שרבות מהן היו בעימות עם הממשלה. המצב הסתבך עוד יותר כאשר ב-1 בפברואר 2021, מפקד צבא מיאנמר, הדיח את הממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי בראשות מפלגת הליגה הלאומית לדמוקרטיה.

ההפיכה גרמה להפגנות ברחבי המדינה המדממת, שבעקבותיהן מאות אזרחים נהרגו וכמה אלפים נעצרו. בעוד ההתנגדות לחונטה נמשכת, ארגוני מחקר בינלאומיים, כולל המרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים, אמרו כי צבא מיאנמר משתמש עם צי של כלי טיס בלתי מאוישים מתוצרת סין כדי לפגוע במטרות פוטנציאליות.

 

מל"טים סיניים משמשים את צבא מיאנמר מאז 2015 בפעולות נגד התקוממות אזרחים בצפון המדינה. אבל התסיסה בעקבות ההפיכה ב-2021 הגבירה את הביקוש לשימוש בהם ולחלקי חילוף שלהם, במיוחד מנועים, שנרכשו מאיראן.

"המנועים הגיעו זמן קצר לאחר ההפיכה, מכיוון שחלק מהמל"טים הראו סימני עייפות, כל השיחות היו עם האיראנים", אמר סרן נין נין וואי, עריק מצבא מיאנמר, לערוץ הטלוויזיה Iran international.

לדבריו, "היה הרבה חילופי דברים בין הצדדים ולקח הרבה זמן עד שהמנועים נמסרו", אבל לפני שעזב את הצבא בדצמבר 2022, הוא ראה מסמכים המאשרים שהוזמנו חלקים איראניים. "הייתי בפגישות וראיתי, זה היה מנוע MD550". ה-MD550 הוא מנוע שהונדס לאחור מאב טיפוס שתוכנן בשנות ה-80 על ידי חברת Limbach הגרמנית.

מיאנמר איראן מל"טים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד