כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מרוצים וחוששים

ארה"ב מברכת את ישראל על התנהלות מול הפלסטינים

לאחר שלחצה על ישראל להרגעת הרוחות בזמן הרמדאן, ארה"ב מברכת את ישראל על ההתנהלות בחג הפסח ובחודש הרמדאן. פשיטה משטרתית על אל-אקצא לפני כשבועיים כמעט עוררה סכסוך אזורי, ארה"ב, איחוד האמירויות וירדן פעלו להרגיע את הרוחות, אך הדאגה נותרה בעינה

ארה"ב מברכת את ישראל על התנהלות מול הפלסטינים
נשיא ארה"ב ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

ממשל ביידן הביע את שביעות רצונו על הטיפול במתיחות הביטחונית במהלך חודש הרמדאן, כך אמר אתמול גורם ישראלי ואמריקני לג'ייקוב מגיד, מאתר "טיימס אוף ישראל". האמריקאים העבירו את שביעות רצונם במהלך מספר שיחות שקיימו בכירי ממשל ביידן עם עמיתיהם הישראלים במהלך השבוע האחרון, כך אמר הבכיר הישראלי.

המסר האמריקאי הוא די נדיר לממשלתו בת הארבעה חודשים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מאחר והממשלה פועלת לקדם את הרפורמה המשפטית, ולהרחיב את ההתיישבות, מהלכים שהובילו לנזיפה מצד נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עצמו, וכן זימון שגריר ישראל בוושינגטון לדון בדברים.

גורם אמריקני בכיר אמר כי התנהלות ממשלת נתניהו גרמה לחשש אצל ממשל ביידן במיוחד לקראת הרמדאן, בהתחשב בכך שהחודש כשלעצמו מוסיף רובד נוסף של מתחים בין ישראלים לפלסטינים.

אך האמריקאים עדיין חוששים בגלל המצב הנפיץ בהר הבית. ישראל טענה שלכוחות הביטחון לא נותרה ברירה אלא לפשוט על המסגד לפני עלות השחר ב-5 באפריל, לאחר שכמה מאות פלסטינים התבצרו פנימה עם כלי נשק וחומרי נפץ, והם תכננו להשתמש בהם כדי לפגוע בשוטרים ובאזרחים ישראלים.

עוד דווח, כי בבוקר ה-9 באפריל החלה להתפתח דינמיקה דומה, כשהמשטרה הודיעה כי קבוצה גדולה של פלסטינים התבצרה במסגד, עם זאת, ישראל אמרה שהכוחות החליטו בסופו של דבר לא להיכנס למסגד, לאחר קבלת מידע מודיעיני לפיו אלה שבתוכו לא מתכננים לעורר עימותים.

הדיפלומט הבכיר במזרח התיכון אמר ל'טיימס' שהחלטת המשטרה לא לפרוץ פנימה, הייתה למעשה תוצאה של שיחות טלפון מרתוניות של בכירי ביידן, יומיים לאחר מכן הודיע ​​נתניהו כי נאסר על מי שאינם מוסלמים להיכנס להר הבית למשך שארית ימי הרמדאן.

בעוד שממשל ביידן הצביע על דאגה גוברת לגבי יכולתו של נתניהו לשלוט בשותפיו הפוליטיים, התנהלותו במהלך השבועות האחרונים "הוכיחה שהוא יכול להרגיע את העניינים כשהוא רוצה", אמר בכיר אמריקני השני ל"טיימס אוף ישראל".

הסכסוך הישראלי פלסטיני ג'ו ביידן ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד