כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חשש שיחזור לסורו

הטרוריסט שתכנן לחסל שני רבנים לא ישתחרר מוקדם

טרוריסט מורשע שנכלא בגין תכנון להפציץ את הבורסה, ולרצוח רבנים כולל את ראש עיריית לונדון דאז בוריס ג'ונסון, לא ישתחרר בשחרור מוקדם. גורמים רשמיים חוששים שהוא יפגע שוב באזרחים חפים מפשע. רשימת יעדים שהתגלתה בביתו כללה שמות וכתובות של בוריס ג'ונסון, רבנים, שגרירות ארה"ב והבורסה לניירות ערך

הטרוריסט שתכנן לחסל שני רבנים לא ישתחרר מוקדם
אילוסטרציה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

מחבל שהורשע בתכנון להפציץ את הבורסה של לונדון, לא ישוחרר מהכלא בשחרור מוקדם, מכיוון שיש חשש שהוא לא ימלא אחר תנאי השחרור שנועדו לשמור על בטחון הציבור, כך מדווח העיתון ה'דיילי מייל'.

שאה רחמן, כיום בן 40, היה אחד מארבעה טרוריסטים בריטים שבהשראת אל-קאעידה הודו באשמה בהשתתפות בהכנה לפעולות טרור ב-2012. רשימת יעדים בכתב יד שהתגלתה בביתו של אחד מהגברים כללה את השמות והכתובות של ראש עיריית לונדון דאז בוריס ג'ונסון, שני רבנים, שגרירות ארה"ב והבורסה לניירות ערך.

הכנופיה נעצרה על ידי יחידה מיוחדת נגד טרור, לפני שהספיקו להוציא לפועל את הפיגועים. רחמן שוחרר מהכלא ב-2017 עם הטלת מגבלות עליו. ב-6 באוגוסט 2021 התגלה אצל אשתו של רחמן מידע מפליל לגבי בעלה. המשטרה ביצעה חיפוש בביתו והתגלה גם חשבון בנק סודי.

בגיל 39, רחמן הוחזר לכלא, בתאריך 22 במרץ 2022. לפי חוקי הכלא, אסירים המשוחררים עם תנאי הגבלה, נדרשים לספק מידע לגביהם, כגון מספר טלפון חדש או פרטי חשבון בנק. ביוני 2022, הודה רחמן בשלוש הפרות של הפרת התנאים, ביחס לחשבון בנק לא מוצהר, אימייל וטלפון.

הטרוריסט כיום, בן 40 הוחזר מאז לכלא. הוא יהיה זכאי לשימוע שני בעוד שנתיים. אם הוא לא ייחשב בטוח מספיק כדי להשתחרר על תנאי עם הגבלות, רחמן ישוחרר אוטומטית בתום עונשו בדצמבר 2029. דובר ועדת השחרורים אישר לעיתון: "אנו יכולים לאשר שפאנל של ועדת השחרורים סירב לשחרר את שאה רחמן לאחר דיון".

ניסיון רצח טרוריסטים שחרור מוקדם שחרור מחבלים שחרור מהכלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד