י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בשיתוף חברות אמריקאיות

ה-FBI לוקח חלק באיסוף ראיות לפשעי מלחמה באוקראינה

אוקראינה עובדת עם משרד החקירות הפדרלי של ארה"ב ה-FBI, וחברות אמריקאיות כדי לאסוף ראיות לפשעי מלחמה על ידי רוסים, כגון מיקום גיאוגרפי ומידע על טלפונים סלולריים. "זה משהו של-FBI יש ניסיון בעבודה"

ה-FBI לוקח חלק באיסוף ראיות לפשעי מלחמה באוקראינה
מלחמת אוקראינה-רוסיה צילום: באדיבות המצלם

הרשויות האוקראיניות אוספות מידע דיגיטלי משדות קרב ומעיירות אוקראיניות שנפגעו על ידי המלחמה מאז פלשה רוסיה למדינה בפברואר אשתקד, כך אמר אלכס קובזאנס, סוכן מיוחד של ה-FBI שעבד בעבר כנספח משפטי של הסוכנות באוקראינה.

על פי הדיווח ב'ניו יורק פוסט', ה-FBI עובד עם אוקראינה ועם חברות אמריקאיות כדי לאסוף ראיות לפשעי מלחמה על ידי רוסים, כגון מיקום גיאוגרפי ומידע על טלפונים סלולריים, כך אמרו אתמול גורמים בכירים לעיתון.

"איסוף הנתונים האלה, ניתוח הנתונים האלה, עבודה דרך הנתונים האלה זה משהו של-FBI יש ניסיון בעבודה", אמר קובזאנס בכנס אבטחת סייבר בסן פרנסיסקו.

עבודה זו כוללת בדיקה של מידע סלולרי, ניתוחים משפטיים של דגימות DNA, כמו גם ניתוח של חלקי גופות שנאספו בשדות הקרב, הוא אמר. "השלב הבא הוא עבודה עם ספקי שירות לאומיים בארה"ב, והעברת המידע הזה, השגת מידע, השגת מידע גיאוגרפי, במידת האפשר", הוסיף. העבודה משקפת שיתוף פעולה חזק בין ארה"ב ואוקראינה בחזית הסייבר, שבה רוסיה יריב משותף לשתי המדינות.

הסוכן הוסיף כי ה-FBI האמריקני עבד בשנה וחצי האחרונות על סיוע לאוקראינה לזהות גם משתפי פעולה ומרגלים רוסים הפועלים באוקראינה ואת הכוחות הרוסיים שפעלו מחוץ לקייב בזמן הפלישה.

פשעי מלחמה מלחמת אוקראינה רוסיה FBI

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד