כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
החיסול והשאלות

מהו שמו של המחבל והאם ארה"ב שיתפה פעולה עם הטאליבן

הטליבאן לא היה מודע לכך שחיסל את מתכנן הפיגוע בשדה התעופה בקאבול ב-2021 שהביא למותם של מאות בני אדם כולל 13 חיילים אמריקאים. ארה"ב ביקשה גם לפגוע במחבל הבכיר מדאעש, אך הטליבאן הרג אותו בכוחות עצמו, כך לפי גורם רשמי

מהו שמו של המחבל והאם ארה"ב שיתפה פעולה עם הטאליבן
אילוסטרציה צילום: unsplash

רשת ABC דיווחה פרטים חדשים על חיסולו של מתכנן פיגוע תופת ב-2021 באפגניסטן בזמן נסיגת ארה"ב מהמדינה. הרשת דיווחה כי מספר שאלות מרכזיות נותרו ללא מענה, כאשר פקידי ממשל ביידן אמרו ביום שלישי האחרון שהטליבאן חיסל את המחבל שאחראי לתכנון הפיגוע בשדה התעופה ב-2021 בקאבול, אפגניסטן בו נהרגו 13 חיילים אמריקאים ומאות אזרחים אפגנים.

פקיד אמריקאי בכיר נשאל האם ארה"ב הייתה מעורבת, אפילו בדרכים עקיפות, כמו שיתוף מודיעין. פקידים. דובר הבית הלבן ג'ון קירבי ומזכיר העיתונות של הפנטגון הגנרל פט ריידר, הצהירו בפומבי שלארה"ב לא היה תפקיד במבצע של הטליבאן שהרג את מנהיג דאעש, הפקיד האמריקני הנוכחי שנשאלו האם יש תיאום בין הטאליבן לארה"ב אמר: "אין תיאום בכלל".

הרשת דיווחה כי ארה"ב ביקשה גם לפגוע במחבל הבכיר מדאעש, אך הטליבאן הרג אותו בכוחות עצמו, כך לפי הגורם הרשמי. אך היבט מוזר של הסיפור הוא שהטליבאן לא לקח עד כה קרדיט על החיסול המוצלח נגד אויבו המר מדאעש.

ארה"ב מעריכה שהסיבה לכך היא שהטליבאן לא ידע שאנשיו הרגו את המחבל המסוים הזה, כך לפי הגורם הרשמי. גורם בכיר בממשל ביידן אמר שלארה"ב לא נודע על המוות מהטליבאן, הפקיד האמריקני הרחיק מעט לכת ואמר שלארצות הברית נודע על החיסול באמצעות יכולות המודיעין שלה.

ארה"ב לא פרסמה את שם המחבל, עד כה, פקידי ממשל ביידן סירבו למסור את שמו, ג'ון קירבי אמר לכתבים ביום רביעי, "אני פשוט לא יכול לחשוף את זה". הפקיד האמריקני אמר לחדשות ABC כי חוסר הרצון לתת את השם נובע מחשש שכך שייחשפו מקורות מודיעין.

הבית הלבן והפנטגון מסרו כי התקפת הטליבאן שהרגה את מתכנן הפיגוע התרחשה "בשבועות האחרונים". הפקיד האמריקני ציין שזה התרחש "בתחילת אפריל". הפקיד אמר כי המחבל נהרג בהתקפה קרקעית של הטליבאן.

טאליבן דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד