י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פריצת סייבר ביום העצמאות

פרטיהם של 200 אלף ישראלים דלפו לרשת

קבוצת האקרים 'שארפ בויס' מכה שוב. בשעות האחרונות פרסמו חברי הקבוצה, מידע אישי של 200 אלף ישראליים במסגרת פריצה לרשת מכללות עתיד, שלה שבעה סניפים ברחבי הארץ | כל הפרטים

פרטיהם של 200 אלף ישראלים דלפו לרשת
אילוסטרציה צילום: unsplash

מאתיים אלף רשומות הכוללות שמות מלאים, מספרי תעודות זהות, כתובות וכתובות מייל של ישראלים, פורסמו בשעות האחרונות על ידי קבוצת האקרים העונה לשם 'Sharp Boys'. מדובר במידע רגיש שלטענת אנשי הקבוצה נגנב מהשרתים של קבוצת 'עתיד' שעומדת מאחורי רשת מכללות עתיד.

בנוסף פורסמו ברשת מאות צילומים של תעודות זהות, מסמכים אישיים נוספים ומה שהאקרים טוענים שהוא "קוד המקור" של אחד מאתרי הרשת. כך דווח ב-ynet.

עוד דווח כי בין המסמכים שהודלפו היו גם תעודות בגרות של תלמידי המכללות לדורותיהם, אישורים מצה"ל על מהלך שירות צבאי ואישורי העסקה של המשטרה. קבוצת ההאקרים טוענת כי היא מחזיקה במידע של יותר מ-500 אלף סטודנטים ומורים ברשת מכללות עתיד מאז שנת 2009 וכי הם מציעים את המידע למכירה.

אילוסטרציה. צילום: אנספלש.

קבוצת ההאקרים Sharp Boys לא זרה לעולם הסייבר. היא פרצה לראשונה לגופים ישראליים כבר בסוף שנת 2021 לשרתים של רשת 'למטייל' ולמערכות של ארגונים נוספים.

רשת המכללות 'עתיד' הוקמה בשנת 1990 והיא מפעילה 7 מכללות להכשרה מקצועית ו-4 בתי ספר להנדסאים בירושלים, תל אביב, באר שבע, חיפה וערים נוספות ברחבי הארץ.

אילוסטרציה. צילום: אנספלש.

באשר לחשש מדליפת המידע שנפרץ, נמסר מקבוצת 'עתיד' בתגובה: "קבוצת 'עתיד' התמודדה עם מתקפת סייבר עוינת שמאחוריה עמדו גורמים ממדינת אויב שביקשו להמשיך ולבצע פגיעות אסטרטגיות במוסדות האקדמיה והחינוך המובילים בישראל. לשמחתנו, מערכות ההגנה שלנו הצליחו להדוף את ניסיון ההשתלטות על המערכות.

"ככל הידוע לנו דלף מעט מידע ואנו בקשר רציף עם מערך הסייבר הלאומי המלווה מקרוב את ניהול האירוע ועם הרשויות, לצד אנשי מקצוע המלווים אותנו, וככל ונקבל הנחיות נוספות נפעל בהתאם. נמשיך לפעול בכל הדרכים העומדות לרשותנו כדי להגן על כלל המידע המצוי ברשותינו כפי שעשינו עד כה".

עתיד פריצת סייבר מתקפת סייבר יום העצמאות מכירת מידע דליפת מידע מתקפת האקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד