ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מחאה שקטה

בטקס היוקרתי: הביקורת והפתק שנמסר לנתניהו

מייסד 'מובילאיי' וזוכה הפרס אמנון שעשוע, מתח ביקורת במהלך נאומו בטקס פרסי ישראל על הרפורמה המשפטית • האמנית וכלת פרס ישראל, מיכל רובנר בחרה בדרך אחרת ומסרה פתק לראש הממשלה נתניהו, בו כתבה: "השבר שנוצר בינינו מסכן את המדינה"

בטקס היוקרתי: הביקורת והפתק שנמסר לנתניהו
בטקס פרסי ישראל צילום: אוליביה פיטוסי, לע"מ

תקשורת המיינסטרים שנוטלת חלק במחאה נגד הממשלה, ציפתה לאקשן במהלך טקסי יום העצמאות, אחרי המחאות המזעריות שהתרחשו בכמה בתי עלמין צבאיים ביום הזיכרון, אך קיבלה את מבוקשה בצורה מרומזת בטקס היוקרתי הענקת פרסי ישראל במוצאי יום העצמאות.

מנכ"ל ומייסד חברת 'מובילאיי', פרופ' אמנון שעשוע, מתח ביקורת על הרפורמה המשפטית בזמן נאומו בטקס פרסי ישראל ואמר בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה יצחק הרצוג: "אלה ימים קשים בישראל לכולנו, אנחנו עומדים מול שבר עמוק וזו המשימה הדחופה שלנו כעת". לדבריו, "חייבים לשלב כוחות ולפתור את המשבר הנוכחי, תוך שמירה קפדנית על עיקרון הפרדת הרשויות וכיבוד מוסדות המדינה - הרשות המחוקקת, המבצעת והשופטת, כדי שלא נאבד את מה שהשגנו. אם לא נשכיל לעשות זאת, גם ניסים לא יעזרו".

אירוע מעניין נוסף התרחש בטקס פרסי ישראל, כאשר מיכל רובנר, כלת פרס ישראל בתחום האמנות הפלסטית, העבירה מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו במכתב סודי בזמן קבלת הפרס. בתיעודים של כמה צלמים מכמה זוויות תועדה רובנר דוחפת פתק קטן לתוך ידו של ראש הממשלה כאשר זה בירך אותה על זכייתה בפרס.

לאחר הטקס, שוחחה רובנר עם 'כאן חדשות' ואמרה: "זו פנייה שלי כאזרחית לראש הממשלה, כתבתי לו: 'אתה מבטא לעיתים קרובות את דאגתך לשלום המדינה מהאויבים שסביבנו. השבר שנוצר בינינו מסכן את המדינה שלנו לא פחות'. זו קריאה לפעולה. מניחה שהוא יקרא את זה".

 

פרס ישראל בנימין נתניהו אמנון שעשוע הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד