ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

ערב ראש השנה: תושבי גבעת עמל מושלכים לרחוב

3 משפחות שלא הצליחו להגיע להסכמה עם תשובה, מפונות כעת לטובת פרויקט יוקרה. חה"כ דב חנין: "מגנה בחריפות את הפינוי"

גבעת עמל, תמר מצפי גלובס
גבעת עמל, תמר מצפי גלובס

הבוקר (ד') החלה משטרת ישראל בפינוי שלוש משפחות משכונת גבעת עמל בתל אביב, לאחר שהמגעים בין המשפחות לבין חברת אלעד מגורים לפינוי מרצון תמורת פיצוי כספי כשלו. במקור, המשטרה אמורה היתה לפנות היום 5 משפחות.

"ההצעה של תשובה לא מקובלת על התושבים. התבצרנו פה עם גז ונעצרו אנשים", מספרת תושבת השכונה מלי אלפסי. "זאת מלחמה על הבית ואנשים נמצאים בתוך הבית".

אתמול דיווח "גלובס" כי עם משפחת כבירי, המשפחה הגדולה ביותר בשכונה שכוללת כ-30 בני משפחה, הגיעה אלעד מגורים להסכמה לפינוי מרצון. כמו כן, במהלך הלילה הגיעה אלעד מגורים גם להסכמה עם משפחות בן דוד, שאמורה היתה להתפנות היום בכח. כעת מתחיל פינויין של שלוש המשפחות: חליף, אשראם וחמיאס. כנגד משפחות אלה כמו גם נגד משפחת כבירי ובן דוד, קיימים פסקי דין שניתנו עוד בשנות ה-90, על פיהם על המשפחות להתפנות מהמקום ללא פיצוי.

תשובה, אשר מתכנן להקים על הקרקע פרויקט מגורים יוקרתי, החליט לאחרונה לפנות את המשפחות ולממש את פסקי הדין. יחד עם זאת, חלק באלעד מגורים העדיפו להגיע להסכמות עם המשפחות ולפצותן תמורת פינוי מרצון, אך כנגד המשפחות שסירבו להתפנות, החליט תשובה לממש את צווי הפינוי.

ח"כ דב חנין (חד"ש) על הפינויים הבוקר בשכונת גבעת עמל בת"א: "אני מגנה בחריפות את פינויים של התושבים למרות פניות הכנסת והעירייה, והשלכת האנשים לרחוב ערב ראש השנה בלי פתרונות חלופיים. במקום שהולכים להקים בו מגדלי יוקרה עצומים אין שום הצדקה לא לאפשר לתושבי השכונה את כבשת הרש של קורת גג לראשיהם".

ח"כ דב חנין מלווה את מאבק תושבי גבעת עמל, הוא מיוזמי הצעת החוק לדיור חלופי לתושבי גבעת עמל ומי שמלווה את המאבק וממונה מטעם ועדת הפנים לטיפול בנושא.
גלובס גבעת עמל פינוי אלים בית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד