י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
שיחות הרפורמה

הצעד של יריב לוין אם לא יגיעו להסכמות

שר המשפטים יריב לוין מתעקש על שינוי בהרכב הוועדה למינוי שופטים. במידה ולא תהיה הסכמה על שינוי ההרכב, לוין מתכוון להקפיא את המינויים לבית המשפט העליון, כולל של נשיא העליון

 הצעד של יריב לוין אם לא יגיעו להסכמות
יריב לוין צילום: ערוץ כנסת

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין עדיין מתעקש על שינוי בהרכב הוועדה למינוי שופטים והנושא מצוי בליבה של המחלוקת בין הצדדים שמתדיינים בבית הנשיא.

על פי דיווח ב'כאן חדשות', לוין מתכוון להקפיא את המינויים לבית המשפט העליון, כולל של נשיא העליון, אם לא יושגו הסכמות בין הצדדים וההרכב יישאר ללא שינוי.

יצוין כי, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, תפרוש בעוד כחצי שנה ובסמוך אליה גם השופטת ענת ברון. מבחינת שר המשפטים, אם הוועדה תישאר במתכונתה הנוכחית והמינויים הרצויים לו לא יאושרו - הוועדה כלל לא תתכנס.

המשמעות היא, שמלבד עומס נוסף על בית המשפט העליון שייאלץ להתמודד עם חוסר של שני שופטים מתוך 15, לא יכהן נשיא בבית המשפט העליון.

עם זאת, חוק בתי המשפט וידא כי לא יהיה וואקום על הסמכויות הייחודיות של הנשיא. החוק קבע כי ״נתפנה מקומו של נשיא בית המשפט העליון וכל עוד הנשיא החדש לא התחיל לכהן, או נעדר הנשיא מן הארץ או שנבצר ממנו זמנית למלא תפקידו, ימלא המשנה לנשיא את התפקידים המוטלים על הנשיא ויישתמש בסמכויות הנתונות לו לפי כל חיקוק״.

ועל כן, על פי הוראת החוק, המשנה לנשיאת העליון עוזי פוגלמן ימלא את תפקידי נשיא העליון, עד שימונה נשיא על ידי הוועדה.

יריב לוין הרפורמה המשפטית ועדה לבחירת שופטים בית המשפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד