י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מקסיקו: סופת ההוריקן אודיל מחקה את בית חב"ד

דאגה בקרב שלוחי חב"ד לשלומם של שני שלוחים, שבתיהם ממוקמים באזור שנפגע קשות על ידי סערת הוריקן

הוריקן. צילום ארכיון: מאיר הלטובסקי
הוריקן. צילום ארכיון: מאיר הלטובסקי

ראשי בית חב"ד בסאן דייגו - הסמוכה לגבול מקסיקו - מודאגים: סופת ההוריקן אוֹדיל, שהחלה ביום ב', פגעה סמוך לעיירת הנופש קאבּוֹ סן לוקאס, בחצי האי באחָה קליפורניה שבמקסיקו, ומחקה לחלוטין את בית חב"ד המקומי בראשותו של שליח חב"ד הרב אלכסנדר פיקרסקי, שנמצא סמוך מאוד לים.

מאז יום שני נותק הקשר עימו ועם שליח חב"ד הרב בנציון הרשקוביץ בעיירת הנופש קאבו סן לוקאס.

הרב יונה ראסקין, שליח חב"ד בסן דייגו שבקליפורניה, אומר ל'בחדרי חרדים': "אנחנו מודאגים כי מאז תחילת ההוריקן נותק הקשר עם שני שלוחי חב"ד שנמצאים באזור של ההוריקן. בית חב"ד באזור לה פז בראשות הרב פיקרסקי נמצא ממש סמוך לחוף, ומעדויות שקבלנו נמסר כי ההוריקן שעבר במקום במהירות של 200 קמ"ש, מחק כליל את הבית שנהרס ונסחף על תכולתו".

לדבריו, "ניסינו ליצור קשר עם הרב פיקרסקי ועם הרב הרשקוביץ אבל לא הצלחנו. אנחנו יודעים שכל התיירים פונו באמצעות מסוקים של המשטרה. בינתיים שלחנו כבר אתמול שתי משאיות עמוסות באוכל, בגדים וסוללות, האחת לכיוון לה פאז לרב פיקרסקי והשניה לכיוון הרב הרשקוביץ. שלחנו אוכל שיספיק להם עד אחרי החג - לכל הקהילה".

"בעיירה לה פז מתגוררות מעט משפחות יהודיות, אבל בעיירה קאבו שהיא עיר תיירות יש קהילה גדולה יותר. לפי הידיעות שקיבלנו, שוכנו התושבים שנותרו ללא קורת גג במקום מחסה ציבורי, ואחרים שוכנו במלונות. אנחנו מקווים לשמוע מנהגי המשאיות, מה עלה בגורלם של שני בתי חב"ד, כרגע אנחנו ובני משפחותיהם של שליחי חב"ד מודאגים, אנחנו מקווים לדעת פרטים נוספים כבר בקרוב", הוא מסכם.
מקסיקו זוג הוריקן אודיל הרב בן ציון הרשקוביץ בית חבד נהרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד