כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"זו נבילה וזו טריפה"

הגאב"ד הסביר לבחורים: זו הסיבה שלא יוצאים להפגנה

בדברים שנשא לבחורים נשא הגאב"ד הגאון רבי שלמה זעפרני הוא דיבר התייחס להפגנות החילונים והסביר מדוע החרדים לא יוצאים אליהן. "אנחנו לא שמאלנים, ואנחנו לא ימניים. אנחנו עבדי ה', אנחנו עושים רצון ה'. שבט לוי לא יוצא למלחמות כפי שאומר הרמב"ם". צפו בתיעוד וידאו

הגאב"ד הסביר לבחורים: זו הסיבה שלא יוצאים להפגנה
הגאון רבי שלמה זעפרני צילום: באדיבות המצלם

שעות לפני הפגנת הימין בירושלים: הגאב"ד הגאון רבי שלמה זעפרני נשא דברים בפני בחורי הישיבות במעמד סיום ישיבת 'המשך הזמן' בבני ברק והסביר מדוע הציבור החרדי לא יוצא להפגנה. 

בתיעוד וידאו שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' אומר הגר"ש זעפרני: "שואלים רגע, השמאלנים עושים הפגנות, הימנים עושים הפגנות, איפה בני התורה? למה הרבנים לא אומרים שאנחנו גם כן נצא להפגנות עם הימנים?..".

"רבותיי, המרגלים היו 'שמאלנים', הם אמרו "לא נוכל להם... ארץ אוכלת יושביה..." שמאלנים... ומה עם המעפילים? (שרצו לעלות לארץ בכוח בזמן משה רבינו, מ.ו) - היו ימניים! אחרי שהקב"ה מצווה לא להיכנס לארץ, הם באים ומחליטים; 'אנחנו, אנחנו ניקח בידיים, אנחנו נעלה...'"

"זו נבילה וזו טריפה. אנחנו לא שמאלנים, ואנחנו לא ימניים. אנחנו עבדי ה'! אנחנו עושים רצון ה'. שבט לוי לא יוצא למלחמות כפי שאומר הרמב"ם, אבל נקמת מדיין מאת ה' - במלחמת מדין שבט לוי יוצא בראש! אנחנו עבדי ה' הנאמנים".

הגאב"ד חזר על דבריו: "אנחנו לא שמאלנים ולא ימניים, אנחנו עבדי ה'. אנוכי ה' אלוקיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים מבית עבדים, מעבדי פרעה להיות עבדי ה'".

הרב שלמה זעפרני הפגנת פעילי ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד