כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
פרסום ראשון

ראש הישיבה בהוראה: המלמדים יחשפו את הנתונים שהסתירו

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין הורה למלמדים החרדים לחשוף את הוותק והדרגות שלהם לצורך הגדלת תקציב מוסדות הפטור. במכתב ששיגרו איגוד הת"תים נכתב: "ע"פ הכרעת מרן ראש הישיבה, אין להעביר את הנתונים ישירות למשרד החינוך אלא כל הת"תים יעבירו את הנתונים בטבלה שתוגש לאיגוד ואנו נעביר למשרדי האוצר והחינוך את הממוצע של כלל הת"תים ולא את נתוני המלמדים"

ראש הישיבה בהוראה: המלמדים יחשפו את הנתונים שהסתירו
ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין צילום: דוד כהן, פלאש 90

הסאגה סביב הגדלת תקציב מוסדות הפטור טרם הגיע להכרעה, כאשר במרכזו התנגדות של משרד האוצר להגדלת התקציב בטענה כי למורים החרדים אין תעודות ודרגות הדרושות.

משכך הכריע ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין בהודעה דרמטית כי על המלמדים החרדים לחשוף את הוותק והדרגות שלהם לצורך השלמת המהלך.

במכתב ששיגרו באיגוד הת"תים והגיע לידי 'בחדרי חרדים' נכתב כי "על מנת להגיע להבנות עם משרד האוצר ואגף התקציבים במשה"ח (משרד החינוך א.פ.) הדורשים כתנאי לתיקון התקצוב, שקיפות בנתוני מוסדות הפטור, הנחנו את הדברים בפני מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א שהכריע כי באופן חד פעמי הת"תים יעבירו את נתוני הוותק ודרגות המלמדים לאיגוד כדי שיהיה ניתן לקבוע פרופיל ממוצע לכלל הת"תים שממנו ייגזר גובה התקצוב".

עם זאת הדגישו כי, "ע"פ הכרעת מרן ראש הישיבה, אין להעביר את הנתונים ישירות למשרד החינוך אלא כל הת"תים יעבירו את הנתונים בטבלה שתוגש לאיגוד ואנו נעביר למשרדי האוצר והחינוך את הממוצע של כלל הת"תים ולא את נתוני המלמדים".

נציין כי לנושא השלכות פוליטיות, כאשר החרדים מתעקשים להסדיר את הגדלת התקצוב קודם העברת התקציב. כעת, עם קידום דיוני התקציב, החרדים יחריפו את המאבק שלהם עד לכדי איום שלא לתמוך בתקציב המדינה לא הסדרת התקצוב כפי שהתחייבו בהסכמים הקואליציוניים.

המכתב ששיגרו איגוד הת"תים.

הרב גרשון אדלשטיין משרד החינוך משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד