י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מקורבו של הגר"ח צורף ל'שארית ישראל'

הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט, העומד בראש כשרות 'קהילות החרדים' - 'יראים', מונה לכהן כחבר בד”ץ שארית ישראל • הרב המקורב לגר"ח קנייבסקי, הקים בשנת תשס"ה את 'יראים' כאלטרנטיבה ל'שארית' • חברי הבד"צ הוותיקים ובראשם הגר"ע אוירבאך, לא עודכנו אודות צירופו: "שוקלים את תגובתינו"

הרב רוזנבלט עם הגר''ח קנייבסקי
הרב רוזנבלט עם הגר''ח קנייבסקי

שוב דרמה במערכת הכשרות 'שארית ישראל': הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט העומד בראש כשרות 'קהילות החרדים' (יראים לשעבר), מונה לכהן כחבר בד”ץ שארית ישראל.

הרב רוזנבלט הנחשב לתלמידם של הגר"ח קנייבסקי והגר”נ קרליץ, הקים בשנת תשס"ה את כשרות 'יראים' כאלטרנטיבה לכשרות 'שארית' ולשם תחרות על קהל היעד שלה.

כזכור, בתחילת החודש צורפו חברי בד”ץ חדשים: הגר”א רובין, הגר”י במברגר והגר”י זיכרמן.

החברים הוותיקים לא עודכנו אודות השינוי והחרימו את כינוס הבד”ץ הראשון, עם הרבנים החדשים, בנוסף טענו לאי חוקיות המהלך.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי חברי הבד”ץ הותיקים הגר”ע אוירבך, הגר”מ גרוס הגר”א דינר והגר"צ שינקר, לא עודכנו אודות צירופו של הגרש”צ רוזנבלט ושמעו על צירופו רק הבוקר.

הרב רוזנבלט חתם הלילה על הסכם צירופו לבד”ץ בנוכחות הרב רפי מנת מבעלי המניות בכשרות ומנכ”ל הבד"ץ גבריאל שרמן.

מינויו של הגרש”צ רוזנבלט מסמל את השלמת המהפך בכשרות 'שארית ישראל'. הרב הינו מחותנם של הגר”ש קנייבסקי, הגר”ש רוזנברג והגר”י סילמן ומקובל על הזרם הבני ברקי בציבור הליטאי, שנמנע עד כה מלרכוש את מוצרי כשרות 'שארית ישראל'.

גורם המקורב לאחד מחברי הבד"ץ אומר ל'בחדרי חרדים' "היה ברור שזה מה שיקרה ו'מטרת המהפך' הייתה להפוך את כשרות 'שארית' לכשרות 'יראים' שנלחמו ב'שארית' בחיי הרב אלישיב זצ"ל וגרמו לו צער גדול, בימים הקרובים החברים הוותיקים יקבלו הכרעה לגבי המשך דרכם".

רפי מנת אמר לנו הבוקר: "לא מגיב בשל רגישות העניין".
מהפך רוזנבלט שארית ישראל יראים חברי בדץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד