כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
שאלת המיליון

חה"כ משה גפני על עצרת הימין: "כל אחד שואל את הרב'ה שלו"

יו"ר דגל התורה גפני התייחס לשאלה שמעסיקה היום רבים מבני הציבור החרדי: האם להשתתף בהפגנת הימין שתיערך הערב בירושלים? הוא השיב כי "זה לא נושא שאנחנו יכולים להחליט, אנחנו - העסקנים, חברי הכנסת" לדבריו, "כל אחד צריך לשאול את הרב'ה שלו" | צפו בדברים

חה"כ משה גפני על עצרת הימין: "כל אחד שואל את הרב'ה שלו"
משה גפני צילום: תומר נויברג, פלאש 90

יושב ראש 'דגל התורה' חבר הכנסת משה גפני, התייחס לשאלת ההגעה להפגנת הימין הערב (חמישי) בירושלים וטען כי הוא לא יכול להחליט בדברים כאלה, אלא כל אחד צריך לשאול את הרב שלו.

גפני אמר בשיחה: "אנחנו חיים עם הציבור המסורתי ושואלים אותי לגבי ההפגנה ביום חמישי, אני לא מחליט בדברים האלה, כל אחד צריך לשאול את הרב'ה שלו".גפני נשאל האם הוא צפוי להשתתף בהפגנה וענה: "אני אשאל".

עוד אמר כי "זה לא נושא שאנחנו יכולים להחליט, אנחנו - העסקנים, חברי הכנסת. אנחנו לא מחליטים בדבר הזה כל אחד שואל את הרב'ה שלו", אמר.

גם שר ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש הדגיש הבוקר את התמיכה והמחויבות של המפלגות החרדיות להעברת הרפורמה המשפטית. השר אמר כי כל מצביעי המפלגות החרדיות תומכים בדרישת המפגינים הערב בהפגנת המיליון וכי ניתן לספור אותם יחד עם המפגינים.

השר פרוש אמר כי "אנחנו תומכים ודורשים את הרפורמה המשפטית. דיברנו על הצורך בה כבר לפני 20 שנה. 280 אלף מצביעי יהדות התורה וכ-400 אלף מצביעי ש"ס תומכים ברפורמה, אפשר לצרף אותם למניין המפגינים הערב".

עוד אמר השר פרוש: "אני לא מסכים עם המאמר שפורסם ביתד נאמן, להבנתי כוונת המאמר רק לבחורי ישיבה שהם יוצאים רק בהוראת גדולי ישראל. אנחנו מבקשים, דורשים, וחושבים שחייבים לעשות הרפורמה הזאת".

כזכור, הבוקר התפרסם מאמר חריף בביטאון 'דגל התורה', יתד נאמן, נגד השתתפות של חרדים בהפגנת הימין שתתקיים הערב בירושלים.

תחת הכותרת "מה לכהן בבית הקברות" נכתב במאמר כי, "אנחנו הולכים עם הימין בברור בהוראת רבותינו, אבל לא שייכים ולא יוצאים למערכה משותפת.

עוד נכתב: "אנחנו בעד הרפורמה המשפטית ונגד ההשתלטות של הטרור הליברלי באופן דיקטטורי, על חיי העם". אחרי שהובהרו שתי הנקודות הן של ההליכה עם הציבור הימני והתמיכה ברפורמה, נכתב בחריפות נגד הליכה להפגנה.

"אבל מי שהוא חרדי, ידיר רגלו משם. גם אם משתפים פעולה וזה מתוך ידיעה שזה כן ילכו שניים יחדיו, אבל לא כי נועדו". במאמר הובהר: "מי שיוצא להפגנות ימין, אינו נמנה על קהלנו. לא משלנו. נקודה".

"נשללה ממנו האזרחות של בית ה', פג תוקף הדרכון", נכתב במאמר החריף. עוד נכתב: "הקריאה 'הלנו אתם אם לצרינו' חייבת להדהד".

"אסור לתת לכשכמותם לזרוע רוח רעה של טשטוש בקרבנו, אחרת חלילה, אנחנו עלולים לקצור סופה. אין לכהנם מה לעשות בבית הקברות".

בתוך כך, נשלמות ההכנות להפגנה הערב. המארגנים של העצרת ח"כ אביחי בוארון מהליכוד, וברל'ה קרומבי העומד בראש "יוזמת תקומה 2023" ומיוזמי ההפגנה, דיווחו על קרוב לאלף אוטובוסים שנרשמו עד כה לעצרת בירושלים ממאות נקודות איסוף ברחבי הארץ.

בהפגנה ישתתפו השר בצלאל סמוטריץ', השר ישראל כ"ץ, שר המשפטים יריב לוין, ח"כ שמחה רוטמן ועוד עשרות חברי כנסת, רבנים, ואישי ציבור.

 

משה גפני הפגנה מאיר פרוש הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד