י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

גם הרדיו צונח: "החרדים עוברים לאינטרנט"

סקר TGI מפתיע: ערוצי הרדיו מצטרפים למגמת הצניחה בעיתונות הכתובה • המוביל: יתד נאמן ביום ג'

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

בניגוד למגמה: על פי נתוני TGI המתפרסמים היום (ה'), נמשכת מגמת הצניחה בחשיפה לעיתונות הכתובה במגזר החרדי, לטובת ערוצי האינטרנט, 'יתד', ו'בקהילה' רושמים עלייה נאה, 'הפלס' עוקף את ה'מבשר'.

העיתונות הכתובה גם במגזר החרדי מצטמקת לטובת עליית החשיפה לאינטרנט ובמפתיע, נרשמת גם ירידה להאזנה לערוצי הרדיו. זאת על הנתונים המתייחסים לחציה הראשון של שנת 2014.

גורם בכיר בעולם הפרסום אומר כי נתוני הסקר מוכיחים ש"המדיות המסורתיות כולל ערוצי הרדיו, הגיעו לתקרת הזכוכית, וכמו במגזר הכללי אנו שוב רואים שהעתיד שייך לערוצי האינטרנט הצומחים בקצב מהיר".

בעיתונים היומיים, עיתון "המודיע" רושם ירידה מזערית ל-15.6 אחוזי חשיפה, לעומת 15.8 אחוזים בסקר הקודם. עיתון "המבשר" יורד אף הוא ל-8.3 אחוזי חשיפה זאת לעומת 10.5 אחוזים בסקר הקודם.

גם "יתד נאמן" רושם ירידה ל-19.3 אחוזי חשיפה לעומת 26.6 אחוזים בסקר הקודם, אך המוביל מבין העיתונים היומיים. אך 'יתד נאמן' ממשיך להוביל בגיליון המחולק חינם ביום שלישי המתחזק בניגוד למגמה ומגיע ל59.9% אחוזי חשיפה לעומת הסקר הקודם שם רמת החשיפה שנרשמה הינה 55.5%.

גם עיתון "הפלס" של הפלג הירושלמי עולה בניגוד למגמה מ-9.9 אחוז ל11% אחוזי חשיפה ועוקף את ה'מבשר'.

בעיתוני סוף השבוע עיתון "משפחה" המוביל דורך במקום עם עם 19.6 אחוזי חשיפה. "יתד נאמן" רושם עלייה משמעותית ל-16.5 אחוזים זאת לעומת 15.2 אחוזים בסקר הקודם. עיתון "בקהילה" נוסק עם 8.1 אחוזים לעומת 7.2 אחוזים בסקר הקודם.

עיתון "המודיע" רושם ירידה קלה ל-14.5 אחוזים לעומת 14.9 אחוזים בסקר הקודם. עיתון "המבשר" אף הוא בירידה עם 7 אחוזים לעומת 7.6 אחוזים בסקר הקודם.

השבועון "שעה טובה" רושם עלייה עם 2.2 אחוזי חשיפה לעומת 1.4 אחוזים בסקר הקודם ו"יום ליום" של תנועת ש"ס שומר על יציבות עם 6.4 אחוזי חשיפה.

בגזרת החינמונים, רשת "קו עיתונות" רושמת עליה קלה עם 25.3 אחוזי חשיפה, זאת לעומת הסקר הקודם שם זכו ל-24.8 אחוזים. העיתון "מרכז העניינים" רושם ירידה עם 20.2 אחוזי חשיפה לעומת 23 אחוזים בסקר הקודם. ו"הפלס" המופץ חינם ביום שישי וזוכה ל-17.2 אחוזי חשיפה.

בגזרת הרדיו גם נרשמת ירידה מפתיעה כאשר רדיו "קול ברמה" רושם ירידה ל-26.4 אחוזי האזנה זאת לעומת 27.8 אחוזים בסקר הקודם, ואילו רדיו "קול חי", רושם אף הוא ירידה עם 22.9 אחוזי האזנה זאת לעומת 23.5 אחוזים בסקר הקודם.

מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע ע" קנטאר מדיה מחקרי טי. גי. אי. בע"מ ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18+, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ- 4 מיליון נפש. סקר ™TGI בישראל נערך משנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-30 מאז השקתו. התוצאות מתפרסמות פעמיים בשנה.

עו"ד אריאל דרעי, מנכ"ל "קול ברמה" הגיב לפרסום התוצאות ואמר: "אני שמח לגלות כי גם בסקר הנוכחי רדיו "קול ברמה" ממשיך להוביל וזוכה לאהבת הקהל. התוצאות בשטח, הן בסקרי ה-TGI הכללי והחילוני והן בסקר שפרסמה אמש הרשות השנייה, הן תוצר של עבודה מאומצת של שדרי, כתבי ועובדה "קול ברמה". נמשיך לספק למאזיננו תוכן איכותי ומוקפד לצד איפיון תורני חסר פשרות".
חרדים פרסום עיתונות המודיע יתד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד