כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

התלמידים המיוחדים בישיבת תפארת שמואל פתחו את 'הזמן'

ראש ישיבת חמד לצעירים הגאון רבי מרדכי שמואל אדלשטיין השתתף במעמד פתיחת הזמן בישיבת 'תפארת שמואל' המיועדת לבחורים עם מוגבלות קוגניטיבית • הרב העמיק יחד עם התלמידים בסוגיה במסכת 'בבא מציעא' ונתן את ברכתו לזמן קיץ פורה • הרב אברהם גינזבורג ראש מוסדות 'אהל שרה': "אהבת התורה והנכונות של התלמידים להתאמץ ולהשקיע חרף האתגרים מעידה על צוות חם וקשוב שעושה הכל למען התלמידים היקרים" 

התלמידים המיוחדים בישיבת תפארת שמואל פתחו את 'הזמן'
פתיחת הזמן בישיבת תפארת שמואל צילום: באדיבות המצלם

גלגלי המזוודות שנעו על מדרכותיה של עיר התורה והחסידות בתחילת השבוע, היו סימן מובהק לפתיחת זמן הקיץ בישיבות הקדושות. האווירה הישיבתית המיוחדת, לא פסחה גם על תלמידי ישיבת 'תפארת שמואל', ממערך החינוך של 'אהל שרה'. זה לצד זה חבשו הבחורים הנרגשים את ספסלי בית המדרש ומעליהם מרחפת התפילה והצפייה לזמן קיץ פורה ומלא בחשק והתמדה.

את מעמד פתיחת הזמן בישיבת 'תפארת שמואל' המיועדת לבחורים עם מוגבלות קוגנטיבית, פתח הגאון הרב מרדכי שמואל אדלשטיין שליט"א, ראש ישיבת חמד לצעירים ורבה של שכונת 'נאות יוסף' בבני ברק, בנוכחות ראש מוסדות אהל שרה הרב אברהם גינזבורג, מנהל הישיבה הרב אליהו מושקוביץ והתלמידים הנרגשים. הרב אדלשטיין הטריח את עצמו ל'תפארת שמואל' כדי להעניק את ברכתו לתלמידים המיוחדים לפני תקופת הקיץ. 

בדבריו שוחח הגרמ"ש אדלשטיין עם הבחורים על סוגית 'גוזלות מקושרים' הנלמדת בישיבה. התלמידים השתתפו במשאו של הגרמ"ש אדלשטיין וגילו בקיאות רבה גם בסוגיות אחרות במסכת בבא מציעא שנלמדה במהלך זמן החורף בישיבה.

בסיום דברי החיזוק של הרב אדלשטיין, פרצו התלמידים בשירי דבקות וחיבה לתורה וללומדיה ועברו לקבל את ברכת הדרך לזמן הקיץ הקרוב. כל תלמיד זכה להתעניינות אישית וברכה מיוחדת מראש ישיבת חמד לצעירים. 

את החשיבות שמייחס הרב להבל פיהם של הבחורים הזכים, היה ניתן לחוש בבהירות בזמן שהרב חילק 'לחיים' לתלמידים והצוות ואמר לנוכחים כי מעמד פתיחת זמן הקיץ בישיבה לבחורים מיוחדים הוא "זמן מסוגל ביותר". 

"הבגרות ויראת שמיים של הבחורים ניכרת על ההתנהגות, על הדרך ארץ שלהם ומשיתוף הפעולה בשיעורים ובסדר הישיבה", אמר הרב אדלשטיין. בסיום האירוע ברך הרב אדלשטיין את צוות הישיבה על ההשקעה בבחורים הצעירים ואמר כי: "מדובר במלאכת קודש לכתחילה שבלכתחילה"

לדברי מלכה וינברג מנהלת אהל שרה: "מרגש לראות את התהליך הישיבתי שעוברים החניכים בישיבה. חלומם של מייסדי אהל שרה היה להעניק לכל תלמיד וכל אדם עם מוגבלות את היכולת להיות שווה בכל תחומי החיים. ישיבת 'תפארת שמואל', מגשימה את החזון לאפשר לילדים שלהם מסגרת תורנית ישיבתית מובהקת, אשר לצד לימודי הגמרא ממשיכה להעניק את כל מה שמסגרת מקצועית מקבילה אמורה לתת. כולל פעילויות בתחום כישורי חיים, מיומנויות אישיות וחברתיות וכל מה שמכשיר אותם לעצמאות מיטבית ושילוב בקהילה".

פתיחת זמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד