כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
שר החקלאות אישר

התקדמות לקראת חתימת צו שיפחית את עליית מחירי החלב

שר האוצר פנה לשר החקלאות, אבי דיכטר, במטרה לקדם צו שימתן  את העלייה הצפויה במחיר החלב. | דיכטר אישר להתקדם לחתימת הצו

התקדמות לקראת חתימת צו שיפחית את עליית מחירי החלב
מוצרי חלב צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאור עליית מחירי החלב הצפויה ולאחר שיחות עם נציגי הענף והמחלבות, פנה היום (חמישי) שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', לשר החקלאות, אבי דיכטר, במטרה לקדם צו שימתן בחצי את העלייה הצפויה במחיר החלב.

לצד זאת, בכוונת שר האוצר לפנות לוועדת המחירים לקבלת המלצתה לעניין פריסת העלייה של רכיב הרטרו בגינו צפויה כמחצית מעליית המחיר.

שר החקלאות דיכטר נענה לבקשת שר האוצר סמוטריץ' ואישר להתקדם לחתימת צו שיפחית את העלייה הצפויה במחירי החלב לחצי. לפי המתווה שמתגבש במשרד האוצר, עליית מחירי החלב תתמתן ל-8% במקום ל-16%. 

כזכור, לפני יומיים משרד החקלאות הודיע כי החל מהראשון במאי, תחל עליה במוצרי החלב המפוקחים. בשל כך, ליטר חלב 3% יתייקר בשקל אחד ויעלה 7.2 ש"ח ובנוסף לכך, גם הגבינה הלבנה והשמנת המתוקה יעלו כל אחת בסכום הקרוב לזה.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ התחייב היום: "בעקבות הסכם עליו חתם ליברמן בממשלה הקודמת מחיר מוצרי החלב המפוקחים אמור לעלות באופן אוטומטי ב16% בתחילת החודש הבא. לא ניתן לזה לקרות".

סמוטריץ' הוסיף: "בשבועות האחרונים אנשי המקצוע במשרד האוצר ואנוכי בוחנים מספר דרכים כדי למתן את העליה ולגבש פתרונות שיקלו על הציבור ויכסו על האטימות וחוסר האחריות של לפיד וליברמן".

אבי דיכטר בצלאל סמוטריץ מחירי החלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד