כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

אזעקות ביישובי עוטף עזה • צה"ל: לא היה ירי

ירי או אזעקות שווא? • בפעם השנייה מאז סיום מבצע "צוק איתן" נשמעו מספר אזעקות "צבע אדום" בשטח המועצה האזורית חוף אשקלון • צה"ל: "מדובר באזעקות שווא" • התושבים מתעקשים: "שמענו פיצוצים" • שלשום התפוצצה רקטה בשטח המועצה האזורית אשכול וגורמים ביטחוניים אמרו כי חמאס עצר את האחראים לירי הרקטה

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

בפעם השנייה מאז סיום מבצע "צוק איתן": נשמעו אזעקות (ה') באזור עוטף עזה. כמה אזעקות "צבע אדום" רצופות נשמעו בשטח המועצה האזורית חוף אשקלון.

בשעה 11:45 נשמעה אזעקת צבע אדום בבמועצה האיזורית חוף אשקלון, מייד לאחר מכן הופעלו שוב מערכות האזעקות, והתושבים שזמן ההתגוננות שלהם עומדת על 15 שניות נכנסו שוב למרחבים המוגנים.

לדברי התושבים נמשמעו הדי פיצוצים, אך לדברי צה"ל מדובר באזעקות שווא.

שלשום התפוצצה רקטה בשטח המועצה האזורית אשכול. זו הייתה הרקטה הראשונה שנורתה לעבר ישראל מעזה, מאז סוף מבצע "צוק איתן".

גורמים ביטחוניים אמרו כי חמאס עצר את האחראים לירי הרקטה. כך גם העביר מסר לישראל לפיו יפעל לעצור ולהעניש את האחראים לירי.

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג׳ון: "אנו מברכים על הערנות הגבוהה של מערכות ההגנה שלנו, גם לגבי ירי נק״ל סמוך לשטחנו. עם זאת אנו ערוכים לכל תרחיש אפשרי ומבקשים מהממשלה להמשיך להיות בכוננות גבוהה על מנת שלא לאפשר לירי לחזור לחיינו״

חיים ילין, ראש מועצת אשכול הגיב אז ואמר: "לא ברור האם זוהי נפילה עקב אימונים פנימיים או ירי מכוון לעבר הישובים. כך או כך, לא נקבל ירי ספורדי לעבר הישובים שלנו. המנהיגות של מדינת ישראל תימדד באופן בו היא בוחרת להגן על תושביה - האם תוביל להסדר מדיני שיביא שקט ארוך טווח לאזור או שתמשיך במעגל האלימות הבלתי פוסקת.

"יש לנו את הצבא החזק ביותר בעולם. לא צריך לפחד לנהל משא ומתן מתוך חוזק צבאי ולהביא את השקט המיוחל לעוטף עזה ולדרום. אנחנו מצפים ממשלת ישראל לפעול להבאת שקט לאזור, באותה נחישות בה לחמו החיילים לנטרול איום המנהרות".

יצויין, כי מאז מבצע צוק איתן, לא היו תקיפות של צה"ל ברצועה, זאת למרות המשך הירי לעבר ישובי עוטף עזה.
רקטה אזעקה 123 שיגור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד