כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
נקמה באמריקאים

רוסיה סרבה לביקור קונסולרי אצל העיתונאי היהודי

הרשויות ברוסיה דחו את בקשת האמריקאים לאשר ביקור קונסולרי אצל העיתונאי האמריקני היהודי, אוון גרשקוביץ', כך הודיע משרד החוץ במוסקבה. הרוסים נוקמים באמריקאים על סירוב לתת ויזות לעיתונאים רוסים

רוסיה סרבה לביקור קונסולרי אצל העיתונאי היהודי
אוון גרשקוביץ צילום: באדיבות המצלם

העיתונאי היהודי האמריקאי - רוסי אוון גרשקוביץ', בן 31, מהעיתון ה'וול סטריט ג'ורנל', נעצר בחודש שעבר באשמת ריגול. הוא עבד השנים האחרונות ברוסיה, וסיקר בשנה האחרונה את המלחמה מול אוקראינה. הרוסים עצרו אותו בהשמת שווא כי הוא מרגל.

הנשיא ביידן ומחלקת המדינה האמריקאית כולל מערכת העיתון בו הוא עובד, מכחישים את ההאשמות בתוקף וטוענים כי האשמות "מגוכחות". הוא הופיע בבית המשפט במוסקבה ב-18 באפריל והוא עצור בבית כלא לשעבר של הק.ג.ב.

המהלך של הרוסים מגיע כנקמה, לאחר שארה"ב סירבה להעניק ויזות לקבוצת כתבים רוסים, מהלך שנקרא במוסקבה "פרובוקטיבי". הכתבים היו אמורים לנסוע לניו יורק כדי לסקר את ביקורו של שר החוץ סרגיי לברוב במועצת הביטחון של האו"ם.

משרד החוץ הרוסי תיאר את ההחלטה לשלול את האשרות כמעשה "חבלה". המשרד מסר כי ארה"ב דחתה את הוויזות "כדי למנוע עבודה עיתונאית רגילה".

שר החוץ סרגיי לברוב יעמוד בראש ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם, כך שדחיית הוויזות לעיתונאים רוסים לסקר את נוכחותו שם הכעיסה במיוחד את מוסקבה. לברוב אמר שרוסיה לא תסלח ולא תשכח לארה"ב על ההחלטה, וסגנו סרגיי ריאבקוב אמר לתקשורת הממלכתית כי מוסקבה "תמצא זמן להגיב לזה כדי שהאמריקאים יזכרו במשך זמן רב שאסור לעשות דברים כאלה".

מוקדם יותר השבוע, 300 עיתונאים שעבדו בעבר מוסקבה קראו לממשלת רוסיה לשחרר את גרשקוביץ' לאלתר, ושיבחו את הרקורד ה"ארוך והמרשים" שלו בעבודה, והוסיפו כי "עיתונות היא לא פשע".

אוון גרשקוביץ וול סטריט ג'ורנל מלחמת אוקראינה רוסיה סרגיי לברוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד