י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"קצת עלוב, פתאטי"

כמה השתתפו ב"מחאת המיליון"? אלו הכותרות שנתנו בתקשורת

לא מפרגנים או שמא האמת איתם? אין דרך לאמוד את המספר הנכון. בכלי התקשורת המובילים בישראל ניתנו מספרים שונים באשר לכמות המשתתפים בהפגנת הימין שכונתה 'מחאת המיליון' היו עיתונאים בשמאל שקבעו מפורשות שמדובר בכישלון מהדהד | מאות אלפים? 130 או 600?

כמה השתתפו ב"מחאת המיליון"? אלו הכותרות שנתנו בתקשורת
"מחאת המיליון" בירושלים צילום: פלאש 90

כמה השתתפו בהפגנת הימין שהוכתרה על פי הפרסומים המוקדמים כ"מחאת המיליון", כנראה שלא נדע לעולם, אבל מה שבטוח היה מפגן כוח מרשים ועוצמתי שכמותו אולי לא נראה מעולם מצד ימין, מלבד כמובן מנין הפתקים בקלפי, אולם מסתבר שאנשי המספרים נמצאים בשמאל, כמו שרק ההייטקיסטים והטייסים נמצאים "בצד הנכון".

לאורך שעות המחאה ולאחריה פרסמו אנשי תקשורת המזוהים עם השמאל ציוצים בטוויטר שבהם זלזלו בכמות הנוכחים, לעומת הקמפיין האגרסיבי שנמשך כמעט חודש ימים.

ב'מעריב' נכתב כי מעל 150 אלף איש השתתפו, ב'ynet' נכתב בכותרת הראשית - 200 אלף איש בהפגנת הענק. ב'וואלה' נכתב כי לפי הערכת המשטרה כ-200 אלף איש הגיעו.

ב'ישראל היום' נכתב "מאות אלפים בעד הרפורמה המשפטית". ב'חדשות 12' הכותרת היא: "כמעט 200 אלף מוחים במפגן הכוח של תומכי הרפורמה". ב'חדשות 13' פרגנו הכי פחות עם סיקור שלפיו "כ-130 אלף איש הגיעו". וב'הארץ' לא נכנסו למספרים כלל וכתבו בכתבת הסיקור: "המוני משתתפים הגיעו למפגן תמיכה בהפיכה המשטרית. המארגנים, ובהם ארגוני הימין "אם תרצו", "עד כאן" ו"ריבונות עכשיו", כינו את ההפגנה "עצרת המיליון" ואמרו כי הם נערכו לבואם של מאות אלפי משתתפים".

אפילו ב'ערוץ 14' המזוהה באופן מובהק עם הימין והממשלה נזהרו בדיווח ובכותרת אחת באתר נכתב שלפי הערכת המשטרה השתתפו כ-200 אלף איש ואילו בכותרת אחרת נכתב "מאות אלפים בעצרת הימין בירושלים". גם ב'ערוץ 7' המוביל במגזר הדתי נכתב בזהירות כי "מאות אלפי מפגינים הגיעו מכל רחבי הארץ".

ביטאון המגזר הליטאי 'יתד נאמן' שעורר סערה אתמול במאמר מערכת נגד המחאה, עושה תיקון ומסקר הבוקר (שישי) בהרחבה את המחאה תחת הכותרת כ-600 אלף מפגינים השתתפו בעצרת הענק לתמיכה ברפורמה המשפטית. 

ב'המבשר' הכותרת היא: "במפגן פוליטי שלא נראה כמותו בישראל מאות אלפים הפגינו בירושלים". ב'המודיע': "מאות אלפים השתתפו בעצרת הימין לתמיכה ברפורמה".

תגובות אנשי התקשורת

עיתונאי 'חדשות 12', יוסי מזרחי צייץ בזלזול: "חודש של מאמץ. חברי כנסת התחננו, שרים ביקשו, ראה"מ דחף, מפלגות שמו כסף, אוטובוסים מומנו והפגנת המיליון הסתכמה ב-90 אלף איש (קפלן בלבד וביום רע מאוד) בקיצור: הוכיחו את חולשתם". עיתונאי 'מעריב' בן כספית שאהב את הדברים צייץ מחדש.

איש השמאל יריב אופנהיימר כתב: "השיא של ההפגנות שלהם הוא פחות מהפגנה החלשה ביותר שלנו. כמה הם מתפעלים מתמונות של אלפים בודדים, פתאטי".

גם לכתב 'חדשות 13' אביעד גליקמן כמובן היה מה לומר: "אז אחרי שבועות של תכנון, הוצאות של מליוני שקלים, אוטובוסים, הסעות ונאומים של ראשי הקואליציה, "הפגנת המליון" הפכה להפגנת המאה אלף. קצת עלוב לא?". 

יצוין כי ברל'ה קרומבי, ממארגני 'מחאת המיליון', פנה בציוץ לאתר ynet וכתב: "שלום ynet, בהפגנה היום היו 600,000 איש, חלקם הגדול חילונים מכל הארץ. חלקם גם דתיים וחרדים כמובן. אבל אתם מנסים להנדס תודעה עם כותרת ראשית בזויה על 200 אלף איש וכמובן מנסים למתג את ההפגנה כהפגנה של דתיים בלבד. אולי פעם אחת תכבדו את האינטליגנציה שלכם?!".

'יתד נאמן'.

ממשלת ימין הפגנת פעילי ימין מחאת המיליון הפגנה אביעד גליקמן יריב אופנהיימר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד