כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"קורה ויקרה, זו לא דרמה"

מדוע חברת החשמל הורידה בכוונה את השאלטר

הפסקת חשמל חריגה ופתאומית בשעות הצהריים ברחבי הארץ. שאול גולדשטיין, מנכ"ל חברת 'נגה' המנהלת מערכות חשמל, הסביר את הסיבה להפסקת החשמל ומדוע היה הכרחי להפיל את החשמל

מדוע חברת החשמל הורידה בכוונה את השאלטר
תחנת חברת החשמל בחדרה צילום: יוסי לאון, מתוך הפייסבוק של החברה

באופן מפתיע לחלוטין, אירעה אתמול (חמישי) הפסקת חשמל נרחבת בכמה מוקדים במדינה בבת אחת. בחברת החשמל מיהרו להוציא הודעה כי מקור הבעיה היא תקלה בתחנת הכוח בחיפה והרגיעו כי היא תתוקן בתוך דקות אחדות. במקביל, במערך הסייבר הבהירו מיד כי אין אינדיקציה למתקפת סייבר. לאט לאט, החל לחזור החשמל אך בתל אביב כבר נגרמו פקקים גדולים בעקבות נפילת הרמזורים.

בשיחה עם ליאת רון ואריה מליניאק ברדיו 103FM, שאול גולדשטיין, מנכ"ל חברת 'נגה' - חברה ממשלתית לניהול מערכות החשמל, התייחס לדברים. "אנחנו אשמים, אפשר להסתכל עלינו ואנחנו הכתובת במקרה הזה", אמר בפתח השיחה. "המערכות שלנו זיהו את התקלה החמורה של מערכת החשמל, תקלה טכנית שהייתה בתחנה עצמה בחיפה. המערכת האוטומטית שלנו ישר הפסיקה צרכנים על מנת לתת לתדר לעלות חזרה למעלה, כי כשיורדת הצמיחה, התדר ישר עולה, זו הייתה הפעולה האוטומטית. בסך הכול התקלה טופלה תוך בערך חצי שעה. זה דבר שכנראה קורה ויקרה, זו לא דרמה".

בהמשך, ציין: "היום, רוב הייצור הוא כבר לא של חברת החשמל כבר למעלה מ־50%, זה ייצור פרטי. בכל העולם, אגב. אז ברגע שאתה נותן לחברת חשמל, שיש לה אינטרסים משלה כי היא מייצרת, להפעיל תחנות שעוסקות בייצור פרטי, הנה נוצר כאן מצב של ניגוד אינטרסים. מי מפעילים ראשון ומי שני? מי משאירים בצד ומי מכניסים לפעולה? כל הדברים האלה מלווים באינטרסים כלכליים עצומים בגודלם".

כשנשאל האם יהיו השלכות לתקלה המדוברת, השיב: "מבחינת הצרכנים, אין שום זנב. כמו שאמרתי, הכול טופל תוך פחות מחצי שעה. רק את תחנת חיפה, כרגע חברת החשמל מתקנת אותה, אבל בינתיים, בגלל שיש לנו מספיק רזרבה, אז יש מספיק תחנות אחרות שמשלימות. אין שום חשש מתקלה נוספת מהסוג הזה בימים הטובים".

חברת החשמל הפסקת חשמל רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד