כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לקראת החזרה מהפגרה

סקר חדש: גנץ ממשיך להתחזק, האופוזיציה עם 70 מנדטים

על פי סקר חדש שפורסם המחנה הממלכתי ממשיכה להתחזק ומגיעה ל-28 מנדטים, הליכוד חלשת ל-23 בלבד ויש עתיד עם 17. גוש מפלגות האופוזיציה ממשיך להתחזק ומזנק ל־70 מנדטים

סקר חדש: גנץ ממשיך להתחזק, האופוזיציה עם 70 מנדטים
ראשי האופוזיציה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

סקר מנדטים חדש שפורסם הבוקר (שישי) ב'מעריב' מעלה כי מגמת ההתחזקות של מפלגת המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ נמשכת, בעיקר על חשבון יש עתיד והליכוד.

על פי הסקר, המפלגה הייתה זוכה ב־28 מנדטים. עלייה של 16 מנדטים לעומת מה שהמפלגה מחזיקה כעת בכנסת. הסקר נערך על ידי מנהל מכון פאנלס פוליטיקס, ד"ר מנחם לזר.

הסקר נערך אחרי טקסי האזכרה לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה וטקס הדלקת המשואות בהר הרצל בירושלים, לשם הגיע יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ, בעוד יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, בחר להחרים את האירוע.

על פי הסקר, יש עתיד ממשיכה להיחלש וניצבת על 17 מנדטים, לעומת 24 שיש לה כיום. גם הליכוד נחלשת ומגיעה ל־23 בלבד, ירידה של 9 מנדטים ממה שיש לה כיום בכנסת.

מהסקר עולה עוד כי גוש מפלגות האופוזיציה ממשיך להתחזק ומזנק ל־70 מנדטים, לעומת 50 מנדטים בלבד לגוש מפלגות הקואליציה.

בסקר הנוכחי מרצ והעבודה עוברות את אחוז החסימה, כאשר כל אחת מהן מקבלת 4 מנדטים. עם זאת, הן ניצבות על סף אחוז החסימה עם 3.4% למרצ ו־3.3% לעבודה. גם עוצמה יהודית נמצאת במצב דומה עם 3.7%.

בתשובה לשאלה, ״אם היום היו מתקיימות בחירות חדשות לכנסת, למי היית מצביע?", התשובות היו כדלהלן: המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ, 28 מנדטים; הליכוד בראשות בנימין נתניהו – 23, יש עתיד בראשות יאיר לפיד – 17.

ש"ס בראשות אריה דרעי – 10, יהדות התורה בראשות יצחק גולדקנופף ומשה גפני – 7, הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' – 6, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן – 6.

חד״ש־תע״ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי – 6, רע"ם בראשות מנסור עבאס – 5, עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר – 4, מרצ בראשות זהבה גלאון – 4, העבודה – 4. בל"ד רחוקה מאחוז החסימה ובסקר הנוכחי היא מקבלת 2.2% בלבד.

הסקר האינטרנטי, שהתקיים ב־27־26 באפריל, כלל 525 משתתפים והוא בוצע על מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית

סקר מנדטים הליכוד המחנה הממלכתי יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד