כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"עלייה דרמטית בכמות התקיפות"

מה גרם למפקד חיל האוויר להתייעץ עם מפקדו לשעבר?

אליעזר שקדי ועמיקם נורקין, מפקדי חיל האוויר לשעבר, התייחסו למערכה שמנהלת ישראל מול האיראנים: "יש שיתופי פעולה עם האמריקאים ומדינות נוספות באזור לצמצום ההשפעה האיראנית האזורית". הם גם דיברו באומץ על מעמדו של הציבור החרדי, הביעו זעזוע מדיבורי השנאה על המגזר וסבורים שהחרדים יכולים למנוע את הקרע בעם. את הדברים הם אמרו בשיחה שקיימו השבוע עם יעקב פלבינסקי בעיתון 'משפחה'.

מה גרם למפקד חיל האוויר להתייעץ עם מפקדו לשעבר?
תרגיל אלוני בזלת צילום: דובר צה"ל

כבר תקופה ארוכה שעל פי פרסומים זרים חיל האוויר הישראלי מוביל את המב"מ – המערכה שבין המלחמות, שתכליתה לצמצם ולמנוע את ההתפשטות האיראנית על המרחב שסובב את ישראל. השבוע, באופן נדיר, שניים ממפקדי חיל האוויר התייצבו יחד לשיחה מרובת גילויים עם העיתונאי יעקב פלבינסקי ב'משפחה'.

בין היתר הוא משוחח עמם על המאבק בהשפעה האיראנית האזורית, הנסיעה לקרמלין לאחר הפלת המטוס הרוסי, השמדת הכור הסורי והעלייה בהיקף התקיפות לאורך השנים.

משמאל לימין: אלוף (במיל') עמיקם נורקין, אלוף (במיל') אליעזר שקדי, סא"ל (במיל') הרב רם משה ראבד, רב חיל האוויר לשעבר. צילום: איציק בלינצקי - משפחה

במהלך השיחה גילה נורקין, מי שכיהן כמפקד חיל האוויר עד לפני כשנה, כי התייעץ עם מפקדו לשעבר אליעזר שקדי ומגלה את הנושא שעלה באותן התייעצויות, אך לא מפרט מעבר לכך: "היו הרבה התייעצויות סביב איראן". הם גם מודים שישנה עלייה דרמטית בכמות התקיפות לאורך השנים. נורקין אף מגלה שהתנגדותו למכירת מטוסי אף-35 לאיחוד האמירויות, שפורסמה בשעתה, לא הובעה בדיון מרכזי כלשהו אלא בשיחת טלפון. "השאלה היא לא האף-35, אלא היתרון האיכותי של מדינת ישראל", הוא מעמיד דברים על דיוקם. הוא גם סבור שההחלטה לתקוף את ה'מטרו' של חמאס במבצע שומר חומות הייתה נכונה.  

לא כל יום שני אלופים (במיל') בצה"ל מתראיינים בהרחבה לתקשורת החרדית, ולכן חלק נרחב מהכתבה עוסק במצב הפנימי הנפיץ לאור הרפורמה המשפטית. במקרה הזה שקדי הפתיע עם אמירות נוקבות נגד השנאה שקיימת לציבור החרדי. "כשאני שומע את דיבורי השנאה לחרדים – אני מזועזע", צוטט שקדי. "אני ונורקין אוהבים את החרדים אהבה גדולה, ומאחר שכך אני יכול לומר שלא שמעתי בחיים דיבורים כאלה על חרדים". לדבריו, אם ההנהגה החרדית תצהיר שתתמוך בחקיקה רק אם היא תקודם בהסכמה רחבה, זה ייצור 'טוויסט' נפלא בעלילה שעשוי להוביל לתפנית כללית גם בנושאים אחרים כמו סוגיית הגיוס. "לדעתי", הוא אומר שם, "נוצרה הזדמנות משמיים למנוע את הקרע בעם".   

  

 

חיל האוויר עיתון משפחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד