כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ההפסד הרבעוני הגדול בתולדותיה

מה עובר על אינטל? החברה הפסידה מיליארדים

ההפסד הנקי של אינטל הסתכם ברבעון ב-2.8 מיליארד דולר. לשם השוואה, ברבעון המקביל אשתקד רשמה רווח נקי של 8.1 מיליארד דולר | זהו גם ההפסד הרבעוני הגדול ביותר של אינטל בכל הזמנים, אחרי ש"גבר" על הפסד של 687 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2017

מה עובר על אינטל? החברה הפסידה מיליארדים
משרדי חברת אינטל בישראל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ענקית השבבים אינטל, המעסיקה הגדולה ביותר בהייטק הישראלי, דיווחה אמש (חמישי) על ההפסד הרבעוני הגדול בתולדותיה וסיפקה תחזית מאכזבת לרבעון הנוכחי וזאת על רקע ירידת הביקוש למחשבים אישיים וההאטה הכלכלית.

ההפסד הרבעוני הגדול ביותר שלה בכל הזמנים במספרים: אינטל הפסידה 2.8 מיליארד דולר לעומת רווח של 8.1 מיליארד דולר אשתקד - אם כי חייבים לציין כי הוא היה פחות גרוע מהצפי. המניה עלתה ב-3% במסחר המאוחר בוול סטריט לאחר שננעלה בירידה של 1.3%.

בכך נשבר השפל שנרשם ברבעון הרביעי של 2017 אז הפסידה אינטל 687 מיליון דולר.

ע"פ הדיווח ב'כלכליסט' ההפסד למניה עמד ברבעון הראשון על 4 סנט לעומת צפי ל-15 סנט למניה. ההכנסות עמדו על 11.7 מיליארד דולר לאחר ירידה שנתית של 36% לעומת צפי ל-11.04 מיליארד דולר. מדובר ברבעון חמישי ברציפות של ירידה במכירות עבור ענקית השבבים, ורבעון שני ברציפות של הפסדים.

התחזית לרבעון השני עומדת על הכנסות של 12 מיליארד דולר והפסד של 4 סנט למניה לעומת צפי אנליסטים ל-11.75 מיליארד דולר בהכנסות והפסד של סנט למניה.

יוד פורסם ב'כלכליסט' כי חטיבת הלקוחות בתחום המחשוב, שעוסקת בשבבים למחשבים נייחים ולפטופים, רשמה ירידה של 38% בהכנסות ל-5.8 מיליארד דולר. חטיבת השבבים לשרתים רשמה צניחה של 39% בהכנסות ל-3.7 מיליארד דולר. חטיבת Network and Edge רשמה ירידה שנתית של 30% ל-1.5 מיליארד דולר.

 

אינטל הפסדים הייטק חברות הייטק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד