כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מסר לאיראן

דיווח: ארה"ב עושה צעד דרמטי במזרח התיכון

ארה"ב חימשה מטוסי קרב עם פצצות חודרות בונקר במסר לאיראן.המטוסים של חיל האוויר מדגם A-10 נושאים נשק מונחה עם דיוק מירבי במשקל מאות קילוגרם במזרח התיכון. כל אחד מהמטוסים יוכל לשאת עד 16 פצצות חודרות בונקר

דיווח: ארה"ב עושה צעד דרמטי במזרח התיכון
ספינה ומטוסי קרב. אילוסטרציה צילום: unsplash

צבא ארה"ב חימש לראשונה פצצות "חודרות בונקר" במשקל מאות קילוגרמים על מטוסי תקיפה שנשלחו לאחרונה למזרח התיכון, כך אמרו גורמים אמריקאים לעיתון 'וול סטריט ג'ורנל', בצעד האחרון להרתעת איראן.

ההחלטה לשים נשק חזק יותר על טייסת A-10 נועדה לתת לטייסים סיכוי גדול יותר להצליח בהשמדת בונקרים של תחמושת ויעדים אחרים בעיראק ובסוריה, שמהן כוחות ארה"ב הותקפו שוב ושוב על ידי לוחמי מיליציות שונות הנתמכים על ידי איראן, כך מסרו הגורמים רשמיים.

המהלך מציין את הפעם הראשונה שצבא ארה"ב יחמש את הנשק המונחה המדויק, כך שכל אחד מהם יוכל לשאת עד 16 פצצות חודרות בונקר, הידועים באופן רשמי כפצצות GBU-39/B.

"מטוסי ה-A-10 יעילים מאוד בחלק מהדברים שאנו צריכים לעשות", אמר גנרל חיל האוויר אלכסוס גרינקיץ', המפקח על הפעולות הצבאיות של ארה"ב בשמיים מעל סוריה ו-20 מדינות אחרות במזרח התיכון ובדרום מזרח אסיה, כראש הפיקוד המרכזי של חיל האוויר האמריקאי.

הפצצות החזקות מגיעות למזרח התיכון בזמן של מתיחות מוגברת מול איראן. ביום חמישי, חיל משמרות המהפכה האסלאמית של איראן עיכב מכלית נפט במפרץ עומאן כשהיא הובילה נפט גולמי לארה"ב מכווית. הספינה, בעלת דגל איי מרשל בשם Advantage Sweet, נשארה בהמתנה תחת פיקוח איראני ויכולה להיתקע שם לאורך זמן.

צבא ארה"ב הודיע בחודש שעבר ​​על הגעתה של צוללת טילים מונחים למימי המזרח התיכון, הפגנת כוח פומבית. בזמנו, גורמים אמריקאים אמרו שיש להם מידע מודיעיני שאיראן מתכוננת לבצע מתקפת מל"ט על ספינה מסחרית באזור, וושינגטון האשימה בעבר את טהראן בביצוע מספר תקיפות על ספינות סוחר בשנים האחרונות.

 

 

מזרח התיכון איראן פצצות ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד