ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
השיחות בבית הנשיא

הקואליציה מוכנה לוותר על מינוי יועמ"שים במשרות אמון

במהלך השיחות בנושא בבית הנשיא, לא התעקשה הקואליציה על מינויי יועמ"שים במשרות אמון - על אף שזה מופיע בהסכמים הקואליציוניים. שר המשפטים יריב לוין אמר לגורמים בקואליציה: "זה פחות חשוב, זה לא חלק מהרפורמה"

הקואליציה מוכנה לוותר על מינוי יועמ"שים במשרות אמון
שמחה רוטמן ויריב לוין צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

הקואליציה מוכנה לוותר על הדרישה למינוי יועמ"שים במשרדי הממשלה במשרות אמון, במסגרת המו"מ בבית הנשיא - זאת למרות שמדובר באחד מהחוקים המשפטיים היחידיים שהוזכרו במפורש מטעם הליכוד בהסכמים הקואליציוניים, כך מפרסם אמיר אטינגר ב"ישראל היום".

מדובר בהסכם קואליציוני, שבו מינוי היועמ"שים מתבצע ע"י מנכ"ל המשרד - למעשה מינוי אישי של השר. ביום חמישי צוותי ההידברות מטעם הקואליציה והאופוזיציה דנו במעמדם של היועמ"שים במשרדי הממשלה, כאשר הצוות מטעם הקואליציה לא התעקש על כך שהם ימונו במשרות אמון.

במהלך הדיון בבית הנשיא, עובד יחזקאל, המתווך במו"מ מטעם הרצוג אמר: "למיטב זכרוני, מינויים במשרות אמון הוא לא הנושא המשמעותי ביותר לשר המשפטים בעניין היועמ"שים.

גם שר המשפטים יריב לוין אמר לגורמים בקואליציה: "מינוי יועמ"שים במשרות אמון זה פחות חשוב, זה לא חלק מהרפורמה". במתווה הנשיא נכתב: "מינוי היועצים המשפטיים יתנהל כתהליך איתור מקצועי בשירות המדינה ועצמאותם של היועצים המשפטיים תישמר. ההליך יתנהל בדרך של מכרז כנהוג היום".

גורמים במו"מ התרשמו כי ניתן להגיע להסכמות בנושא היוע"משים והפערים בין הקואליציה לאופוזיציה קטנים בנושא הזה. מטעם צוות מו"מ של הקואליציה מסר בתגובה לידיעה: "כעיקרון אנחנו לא מוציאים מידע מחדר הדיונים. אין זה סוד שמקובל על הקואליציה שהייעוץ המשפטי חייב הגדרה ברורה ותיקון למעמד יועץ. בישיבה דנו על דרכים שונות על מנת לייצר תיקון זה

יריב לוין הסכמים הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד