כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הפער מצטמצם

סקר: ההתאמה לראשות הממשלה והיורש המוביל לנתניהו בליכוד

לפי הסקר, נתניהו מוביל בפער גדול על לפיד בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, אך מול גנץ המצב מתהפך, אם כי הפער מצטמק מסקר קודם. וגם, מי הח"כ מהליכוד שמפתיע וזוכה לאמון מצביעי הליכוד ביום שאחרי נתניהו והאם הכנסת צריכה לקדם או להקפיא את הרפורמה המשפטית

סקר: ההתאמה לראשות הממשלה והיורש המוביל לנתניהו בליכוד
בני גנץ/בנימין נתניהו צילום: תומר נויברג, פלאש 90/פלאש 90

סקר מכון מדגם מנו גבע בשיתוף ipanel שפורסם בסוף השבוע בחדשות 12 מראה כי מבחינת התאמה לראשות הממשלה - מעמדו של נתניהו השתפר מעט מול גנץ, אך האחרון עדיין מוביל. מנתוני הסקר עולה גם תמונה ברורה למדי לגבי מי עשוי להחליף אותו בראשות הליכוד, לכשיגיע זמנו.

בשאלה מי הכי מתאים לכהן כראש ממשלה, 37% השיבו כי יו"ר הממלכתי גנץ מתאים לתפקיד יותר מבנימין נתניהו (35%), אחרי שבסקר הקודם עמדו אחוזי התמיכה על 38% לטובת גנץ ו-31% לטובת נתניהו.

כשמול נתניהו בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה הוצב יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, 38% מהנשאלים השיבו כי נתניהו, ו-26% השיבו שלפיד, עלייה בתמיכה לנתניהו אחרי שבסקר הקודם היה בשוויון מול לפיד עם 32%.

לקראת כנס הקיץ, נשאלו הנסקרים האם לדעתם הכנסת צריכה לקדם או להקפיא את הרפורמה המשפטית. 56% סבורים שישי להקפיא אותה, ואילו 36% שיש לקדמה. בקרב מצביעי הליכוד 62% סבורים שיש לקדם אותה, ו-29% חושבים שצריך להקפיא.

על רקע דיבורים על עסקת כזו או אחרת מול הפרקליטות, מצביעי הליכוד נשאלו מי לדעתם צריך להנהיג את הליכוד ביום שאחרי בנימין נתניהו. 23% מהמשיבים סבורים כי שר הכלכלה ניר ברקת צריך לעמוד בראש הליכוד, 13% חושבים שזה צריך להיות שר המשפטים יריב לוין ואילו 11% מאמינים שראוי ששר הביטחון שפוטר ואז חזר יואב גלנט ינהיג את המפלגה.

11% מהנשאלים גם מאמינים שמי שראוי שיעמוד בראש הליכוד הוא ראש המוסד לשעבר יוסי כהן, 6% סבורים שיו"ר הכנסת אמיר אוחנה הוא המתאים ביותר לכך, 4% חושבים שעל שרת התחבורה מירי רגב להיות יושבת ראש המפלגה ואילו לדעתם של רק 2% ממצביעי הליכוד שר האנרגיה ישראל כ"ץ צריך להיות היו"ר.

סקר הליכוד בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד