א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"טעות אסטרטגית"

ביטן: "הרפורמה נעשתה במהירות בגלל החרדים"

ח"כ ביטן התייחס לירידה של הליכוד בסקרים ואמר: "אם יתממשו הנבואות המצב שלנו יהיה מאוד מאוד קשה, לא נוכל לחזור חזרה". על השר לוין אמר: "אם משהו לא מוצא חן בעיניו - הדלת פתוחה לכל מיני כיוונים". על התקציב וחוק ההסדרים: "אין בשורות גדולות"

ביטן: "הרפורמה נעשתה במהירות בגלל החרדים"
דוד ביטן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת דוד ביטן התייחס הערב (מוצ"ש) לירידה של הליכוד בסקרים וטען כי המשך החקיקה המשפטית יגרור פגיעה משמעותית בליכוד: "כבר נפגענו בצורה רצינית ואם יתממשו הנבואות המצב שלנו יהיה מאוד מאוד קשה, לא נוכל לחזור חזרה". את הדברים אמר בריאיון לערוץ 12.

ביטן הסביר: "הסיבה שהליכוד יורד בסקרים היא מאוד ברורה. אלה שלא תומכים ברפורמה עוזבים את הליכוד לגנץ, ומצד שני אלה שתומכים ברפורמה מאוכזבים מזה שהיא לא מקודמת ואומרים שלא יצביעו לנו".

לפי ביטן, הליכוד נמצא ב"דרך ללא מוצא" ועל הממשלה להתחיל להתעסק בנושאים הקשורים ליוקר המחיה ובבעיות הציבור.

ביטן סיפר על הנתק בינו לבין ראש הממשלה נתניהו. "בחודשיים האחרונים אני מדבר איתו מעט מאוד, שלום שלום – לא יותר מזה".

הח"כ הליכוד קרא לראש הממשלה "להיכנס לאירוע". לדבריו, "נתניהו צריך לגלות מנהיגות. הוא צריך להגיד: 'רק פשרה תהיה ברפורמה, עכשיו תמשיכו לנהל משא ומתן'".

ביטן הבהיר עם זאת, כי לא יצביע בניגוד לעמדת הליכוד: "חברי הכנסת של הליכוד, ואני ביניהם, ילכו עם הליכוד. אבל אני מצפה מנתניהו ומשר המשפטים שיסתכלו מה קורה ויבינו שהליכוד נפגע בצורה רצינית".

ביטן טען כי אין תקדים למערכת היחסים בין ראש הממשלה לשר המשפטים יריב לוין: "יעלה על הדעת שנתניהו ינהל מו"מ עם לוין על הרפורמה? נתניהו צריך לגלות מנהיגות, לעשות את העבודה שהוא צריך לעשות. אם זה לא מוצא חן בעיני יריב לוין אז הדלת פתוחה לכל מיני כיוונים". 

ביטן ביקר גם את נתניהו על כך ששלח את ד"ר אביעד בקשי מפורום קהלת כנציג הליכוד במשא ומתן על סעיפי הרפורמה. "אתה מעביר מסר שאתה לא רוצה פשרה כשאתה שולח אותו לדיונים". ביטן קרא: "עדיף שיסיימו בפשרה כי ברור לגמרי שזה פוגע במדינה".

הוא כינה את הצגת הרפורמה 6 ימים אחרי הקמת הממשלה - "טעות אסטרטגית". לדבריו, "זו לא הרפורמה שרצינו, היא נעשתה במהירות בגלל שזה היה חשוב לחרדים".

ביטן הבהיר: "היינו צריכים רפורמה בפרקליטות ובמשטרה, זו הבעיה הכי גדולה ויכלו לטפל בה לאט לאט - לא הכול בשבוע".

ביטן אמר כי נפגש עם עובדי היי-טק, והשתכנע שהרפורמה עלולה לפגוע בכלכלה. ״יכולה להיות סכנה מאוד גדולה, 38% מהכנסות המדינה ממיסים זה מההיי-טק״. לטענתו השכבה הענייה תהיה הראשונה להיפגע: "אם ההיי-טק ייפגע, המדינה תיפגע. ומי שייפגע ראשון הם דווקא בוחרי הליכוד וש"ס". 

הוא התייחס להיעדרותו מעצרת הימין ואמר: "לא הייתי בהפגנת התמיכה ברפורמה בירושלים. הצד השני עושה הפגנות וגם אנחנו צריכים להוכיח שיש לנו תמיכה".

הוא טען כי ההפגנה, "נותנת רוח גבית להמשיך את העסק הזה. אנחנו צריכים להגיע לפשרה, לא יכולים להמשיך ככה". 

ביטן תקף: "בחוק ההסדרים ובתקציב אין בשורות גדולות. היחיד שמטפל ביוקר המחיה זה אני, במסגרת ועדת הכלכלה. זה לא צריך להיות ככה – הממשלה היא זו שצריכה לטפל באותם הנושאים".

 

דוד ביטן יריב לוין הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד