כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

כינוס פגרה דחוף: מה יעלה בגורל הצהרונים?

בפעילות ח"כ אשר, ועדת החינוך תתכנס לדיון פגרה מיוחד אודות ביטול הסבסוד לצהרונים • ואיך עליזה לביא מיש עתיד אשמה?

יעקב אשר, פלאש90
יעקב אשר, פלאש90

וועדת החינוך והתרבות של הכנסת תקיים ביום שני הקרוב דיון פגרה דחוף ע"פ בקשתו של ח"כ יעקב אשר, על מנת לדון באי פתיחת הצהרונים ובקיצוץ הצפוי.

כזכור, אחרי מבצע 'צוק איתן' ולקראת הגשת תקציב 2015, בחר שר האוצר יאיר לפיד להחיל את הקיצוץ הראשוני דווקא בתקציב משרד החינוך, ולצמצם באופן משמעותי את סבסוד הממשלה במסגרות הצהרונים ולהשית תשלום חודשי גבוה על ההורים.

מסגרות אלו, אשר פעלו ברוב מוסדות החינוך לילדי גן וכיתות א' – ג', באו לתת שהות חינוכית ראויה לילדים בשעות אחר הצהריים - הזמן שהוריהם עדיין בעבודתם. סבסוד זה הנו אחד מהמלצותיה העיקריות של הוועדה לשינוי חברתי כלכלי משנת 2011 בראשות פרופ' מנואל טרכטנברג, הרעיון יושם כפתרון לאפשר שילוב בשוק העבודה לאימא במשפחה עם ילדים, ויחד עם זה, מענה חינוכי ראוי לילדים באותם שעות.

מסגרות אלו הוכיחו את קיומם כמוצלחות, ובעיקר בקרב אוכלוסיות מוחלשות מאזורי הפריפריה בישראל שע"י מימון הממשלה למסגרות אלו, יכלו ההורים להשתלב בבטחה בשוק העבודה.

כאמור, עתה יצומצם הסבסוד למסגרות הללו ובעקבות הסכנה הנשקפת לכלכלת ציבור גדול בישראל, פנה ח"כ הרב יעקב אשר ליו"ר וועדות החינוך עמרם מצנע, לכנס לדיון דחוף את הוועדה על מנת לדון בעניין.

בפנייתו ציין ח"כ הרב אשר כי "הבטחת התעסוקה למשפחות רבות עלולה לרדת כעת לטמיון, כאשר כל אמא נאלצת להתמודד בשאלה האם להמשיך לפרנס כרגיל ולהותיר את הילדים לבדם בבית, או שמהנסיבות הללו שצריכה היא לשלם על הצהרונים, אין לה כדאיות בעבודתה, ממילא תוותר היא על עבודתה ותישאר ללא הכנסה".

ח"כ הרב יעקב אשר פנה בנוסף אל חברת הכנסת עליזה לביא על מנת שתכנס את הוועדה לקידום מעמד האישה שבראשה היא עומדת, לדיון דחוף בעניין אך עד עתה לא נענתה על דרישה זו.

ח"כ הרב יעקב אשר לח"כ לביא: "כחברת כנסת המניפה באופן תדיר את דגל הדאגה והשוויון לאישה בישראל, ובעיקר את שילובה בשוק העבודה, עלייך לקום ולזעוק על חוסר שוויון הזדמנויות שהמיט משרד החינוך על נשים מהפריפריה אשר שכרם הזעום לא יאפשר להם לממן עתה מסגרת לילדם, בוודאי ובוודאי אם מדובר במספר ילדים באותה משפחה, מה שישאיר אותם בבית ללא מקום עבודה."

"כנראה שח"כ לביא "הדואגת" לנשים החרדיות", אומר ח"כ אשר, "בוחרת להתעלם מפגיעה זו הנעשית ע"י שרי האוצר והחינוך נציגי מפלגתה יש עתיד".
עליזה לביא יעקב אשר צהרונים כינוס פגרה טרכטנברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד