א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
התערבות חסרת תקדים

ראש ממשלת ספרד שלח סרטון תמיכה להפגנה בתל אביב

בהפגנה בתל אביב נגד הרפורמה המשפטית הוקרן סרטון של ראש ממשלת ספרד שבו בירך את המפגינים והביע תמיכה במחאה: "תמיד נלחמנו עבור חופש, שוויון וצדק ודמוקרטיה". שר החוץ כהן: "אף גורם זר לא יחליט בשבילנו"

ראש ממשלת ספרד שלח סרטון תמיכה להפגנה בתל אביב
חסימת נתיבי איילון צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ראש ממשלת ספרד, פדרו סאנצ'ס, שלח סרטון להפגנה נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב. בסרטון אמר סאנצ'ס "ישראלים יקרים, אנחנו באינטרנציונל הסוציאליסטי תמיד נלחמנו עבור חופש, שוויון וצדק ודמוקרטיה, למרות זאת, כפי שרבים מכם יודעים, אלו ערכים שאנחנו לא יכולים לקחת כמובן מאליו, ושאנחנו צריכים לקדם ולהגן עליהן על בסיס יומי".
עוד אמר ראש הממשלה הספרדי בסרטון: "עכשיו כתמיד, האינטרנציונל הסוציאליסטי עומד בסולידריות עם הישראלים. חברים יקרים, אתם תמיד תמצאו אותנו במאבק עבור הדמוקרטיה". ראש הממשלה הספרדי ביצע צעד חסר תקדים בהתערבות שאפשר לכנות אותה 'חצופה'.

שר החוץ אלי כהן תקף דווקא את אנשי המחאה: "למתנגדי הרפורמה, אין קווים אדומים, לרבות הניסיון לפגוע במעמד הבינלאומי. אף גורם זר לא יחליט בשביל הציבור בישראל ואני בטוח שלסנצ'ס אין כוונה כזאת. בתור מי שתומך ברפורמה אין לי ספק שהיא תחזק את הדמוקרטיה ותאזן את הרשויות".

ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס, מכהן כנשיא האינטרנציונל הסוציאליסטי, ודיבר בשם הארגון שבראשו הוא עומד וגם בסרטון מופיע הסמל שלו, ולא דיבר בשם ממשלת ספרד, מדובר בארגון בינלאומי של מפלגות סוציאל-דמוקרטיות ותנועות פועלים.

ח"כ דן אילוז (ליכוד) הגיב על כך: "מחאה היא זכות וכך גם השכלה. להלן העובדות: ראש ממשלת ספרד הצהיר מכבר שיכיר במדינה פלסטינית בלי הסכם, התחייבות שחזר עליה לפני כמה ימים בודדים שר החוץ שלו, כשבעבר כיהן כסגנו אדם שהתייחס לישראל בתור "מדינה לא חוקית". מארגני ההפגנה החליטו להקרין סרטון תמיכה דווקא שלו במחאה. זה כמעט כמו להניף דגל אש"ף במחאה. לפחות תעשו שיעורי בית לפני שאתם מתגאים בגיוס תמיכה בינלאומית במחאה שלכם. מיותר לציין, רק עם ישראל יקבע את המדיניות של מדינת ישראל".

תל אביב ספרד הרפורמה המשפטית אלי כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד