כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
בדרך לאולטימטום

גורמים בקואליציה: בלי פשרה - יופעל על נתניהו לחץ לקדם החקיקה

לקראת סיום השיחות: גורמים בקואליציה אומרים כי אם לא תושג פריצת דרך בשיחות בבית הנשיא בנוגע לרפורמה המשפטית, בכנס הקיץ יופעל על ראש הממשלה נתניהו לחץ לקדם את החקיקה באופן חד צדדי, בכל מחיר | לטענת הגורמים, לנתניהו יהיה "קשה למסמס את הרפורמה"

גורמים בקואליציה: בלי פשרה - יופעל על נתניהו לחץ לקדם החקיקה
נתניהו ולוין בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גורמים בקואליציה מעריכים כי אם המגעים בבית הנשיא ייכשלו - יופעל על נתניהו לחץ להמשיך בקידום החקיקה, כך פורסם ב"אולפן שישי". לפי אותם גורמים, נתניהו עלול למצוא את עצמו בהמשך כנס הקיץ מול אולטימטום של תומכי החקיקה בליכוד, ובקרב השותפות הקואליציוניות. לדבריהם "אחרי מפגן הכוח העצום אתמול כבר יהיה לנתניהו הרבה יותר קשה למסמס את החקיקה".

מוקדם יותר אתמול הבהיר שר התרבות והספורט מיקי זוהר, כי גם אם הממשלה לא תגיע להסכמות עם האופוזיציה – הרפורמה תקודם חד-צדדית.

"הרפורמה לא נועדה לפגוע בשום דבר, אלא רק לעשות טוב למדינת ישראל", אמר זוהר. "היא חייבת לקרות, לציבור הימני הובטחה רפורמה וזה מה שהוא רוצה".

לטענתו, החקיקה המשפטית חשובה בדיוק כמו הפחתת יוקר המחיה. "אם לא נקדם רפורמה איבדנו את הציבור שלנו, אם נמשיך בלי הסכמות איבדנו את הצד השני שימשיך במחאה".

אבל, עוד לפני הרפורמה המשפטית, הממשלה תצטרך להעביר את תקציב המדינה וחוק ההסדרים. התקציב צריך לעבור עד 29 במאי. כלומר יש לממשלה עוד חודש בדיוק להעביר אותו – אחרת היא תתפרק באופן אוטומטי.

לאחר מכן, אם וכאשר, חברי הקואליציה יתפנו לקידום חוקי הרפורמה המשפטית. הצעת החוק שייתן רוב לקואליציה בוועדה לבחירת שופטים ובבחירת נשיא בית המשפט העליון, מוכנה לקריאה שניה ושלישית במליאה. הצעת החוק שיכונן את פסקת ההתגברות כבר עברה בקריאה ראשונה.

הרפורמה המשפטית בנימין נתניהו מיקי זוהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד