כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"עונש משמים"

רוסיה טוענת למתקפת מל"טים במחסן דלק באי קרים

שריפה ענקית פרצה במחסן דלק בעיר סבסטופול בחצי האי קרים הכבושה, שבו שוכן צי הים השחור של רוסיה. יותר מ-10 טנקים של נפט עם קיבולת של כ-40,000 טון המיועדים לשימוש בצי הים השחור של רוסיה הושמדו

רוסיה טוענת למתקפת מל"טים במחסן דלק באי קרים
השריפה בקרים צילום: באדיבות המצלם

תקיפת מל"ט גרמה לשריפה במתקן אחסון דלק בנמל סבסטופול באי קרים הכבוש, עמוד עצום של עשן שחור התנשא לשמים, כך אמר המושל העיר מוסקבה. לטענת מומחים שבחנו את האתר "התברר שרק מל"ט אחד הצליח להגיע למאגר הנפט", כך אמר המושל מיכאיל רזבוז'ייב ביום שבת.

לדבריו, איש לא נפגע בשריפה ומל"ט נוסף הופל, והריסותיו נמצאו על החוף ליד מחסן הנפט. פקיד מודיעין צבאי אוקראיני אמר כי יותר מ-10 טנקים של נפט עם קיבולת של כ-40,000 טון המיועדים לשימוש בצי הים השחור של רוסיה הושמדו.

הפקיד אנדריי יוסוב לא טען שאוקראינה אחראית לפיצוץ, אלא תיאר את הפיצוץ כ"עונש משמים" על תקיפה רוסית באומן ביום שישי האחרון שהביאה להרוגים רבים. "העונש הזה יהיה ארוך טווח, עדיף לכל תושבי קרים הכבושה זמנית לא להיות ליד מתקנים צבאיים ומתקנים המספקים את צבאו של התוקפן", אמר.

דובר הכוחות המזוינים של אוקראינה מסר לתקשורת באוקראינה כי אין לו מידע המצביע על כך שאוקראינה אחראית לשריפה. סבסטופול ספגה התקפות אוויר חוזרות ונשנות מאז שרוסיה פלשה לאוקראינה בפברואר 2022. אוקראינה הצהירה שוב ושוב על כוונתה לשחרר את חצי האי קרים, שרוסיה סיפחה באופן בלתי חוקי ב-2014.

מלחמת אוקראינה רוסיה האי קרים מל"טים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד