כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לא לוקחת סיכון

ארה"ב מרשתת את אוקראינה עם חיישנים שיכולים לזהות קרינה מנשק גרעיני

ארה"ב מרשתת את אוקראינה בחיישנים גרעיניים שיוכלו לאתר ולזהות במהירות כל פעולה של רוסיה כמו שימוש ב'פצצה מלוכלכת' או נשק גרעיני. המינהל הלאומי לביטחון גרעיני פדרלי מקים רשת מתקדמת שיכולה לאמת את זהותו של התוקף

ארה"ב מרשתת את אוקראינה עם חיישנים שיכולים לזהות קרינה מנשק גרעיני
אילוסטרציה צילום: ארכיון

ארה"ב מרשתת את אוקראינה עם חיישנים שיכולים לזהות התפרצויות של קרינה מנשק גרעיני או פצצה מלוכלכת ויכולים לאשר את זהות התוקף. המטרה בין השאר, היא לוודא שאם רוסיה תשגר נשק רדיואקטיבי על אדמת אוקראינה, ניתן יהיה לוודא מאיפה זה הגיע ולהאשים את מוסקבה כך דיווח ה'ניו יורק טיימס'.

מאז שרוסיה פלשה לאוקראינה לפני 14 חודשים, ארה"ב דאגה שפוטין ישתמש בנשק גרעיני לראשונה מאז ההפצצות האמריקאיות על הערים היפניים הירושימה ונגסאקי ב-1945. המינהל הלאומי לביטחון גרעיני, סוכנות פדרלית המהווה חלק ממחלקת האנרגיה, קיים דיון מפורט ביום רביעי האחרון על כך. וושינגטון נוקטת בצעדים קונקרטיים כדי להתכונן לתוצאות הקשות ביותר האפשריות של הפלישה לאוקראינה. המדינה השנייה בגודלה באירופה.

צוות התמיכה בחירום גרעיני, יחידה של מומחי אטום המנוהלת על ידי סוכנות הביטחון, עובדת עם אוקראינה כדי לפרוס את חיישני הקרינה, להכשיר אנשי צוות, לנטר נתונים ולהזהיר מפני קרינה קטלנית.

בהצהרה שנשלחה ל'ניו יורק טיימס' בתגובה לשאלת כתב העיתון, מסרה הסוכנות כי רשת החיישנים האטומיים נפרסת בכל האזור, ותהיה לה את היכולת "לאפיין את הגודל, המיקום וההשפעות של כל פיצוץ גרעיני". בנוסף, החיישנים שנפרסו ימנעו מרוסיה "כל הזדמנות להשתמש בנשק גרעיני באוקראינה ללא גילוי מהיכן הנשק הגיע".

הפרסום על כך אומרים מומחי גרעין, יכול להרתיע את מוסקבה כי וושינגטון יכולה לחשוף מה שנקרא מבצע דגל שווא. לדוגמה, מוסקבה עלולה לטעון כזב כי אוקראינה השתמשה בנשק גרעיני בשדה הקרב כדי להצדיק תקיפה גרעינית מצידה. אבל עם רשת החיישנים במקום, וושינגטון תוכל להצביע על ניתוחי ייחוס גרעיני משלה כדי לחשוף שמוסקבה היא למעשה התוקפת.

נשק גרעיני קרינה מלחמת אוקראינה רוסיה ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד